Знакомство со средой Скрэтч.ppt
- Количество слайдов: 48
Знайомство із середовищем Скретч Панченко Л. Ф. листопад 2011
План • • • Короткі відомості про середовище Scratch Інтерфейс середовища Scratch Команди Scratch Спільнота Scratch і спільнота викладачів Scratch Розробка проекта в середовищі Scratch за Г. Остером
Литература • Проектная деятельность школьника в среде программирования Scratch: учебно-методическое пособие / В. Г. Рындак, В. О. Дженжер, Л. В. Денисова. — Оренбург: Оренб. гос. ин-т. менеджмента, 2009. — 116 с. • Патаракин Е. Д. Учимся готовить в среде Скретч (Учебно-методическое пособие). — М : Интуит. ру, 2008. — 61 с. • Скретч [Электронный ресурс] // Материал с Wikiресурса Letopisi. Ru — «Время вернуться домой» . — Режим доступа : http: //letopisi. ru/index. php/Скретч • Спільнота Скретч викладачів [Електронний ресурс]. Режим доступа : http: //scratched. media. mit. edu/
История создания среды • Скретч (возможно от англ. from scratch — «с чистого листа» — визуальная объектноориентированная среда программирования для обучения школьников. • Скретч создан как продолжение идей языка Лого, и написан на языке Сквик. Скретч разрабатывается небольшой командой исследователей из «Lifelong Kindergarten Group» (детский сад длиной в жизнь) в Массачусетском технологическом институте. Текущая версия — 1. 4, выпущена 2 июня 2009 года. • Программы на скретче состоят из графических блоков, подписи к которым зависят от выбранного для интерфейса языка. • Может быть выбран один из 50 языков интерфейса, включая русский и украинский. • Создан в 2007 году.
Інтерфейс український
Сцена • Сцена (stage) – це місто, на якому здійснюється виконування створених проектів: ігри, історії, анімації та інші. • Довжина сцени 480 одиниці, а висота 360 – одиниць. • Одиниця є умовною, їй не відповідає ніяка одиниця виміру. • Значення x та y координат центральній крапки сцени дорівнюють 0.
Спрайт • Спрайт – невелике зображення, яке можна рухати по екрану та змінювати його вигляд. • Список спрайтів показує всі наявні спрайти, відображаються піктограми усіх застосованих в проекті об’єктів. • Для кожного об’єкта указано його ім’я та кількість скриптов(процедур).
Вісім образів персонажа
Напрямок руху • • • 0 – виконавець рухається вгору; 90 – виконавець рухається праворуч; 180 – виконавець рухається вниз; -90 – виконавець рухається ліворуч. Синя лінія біля виконавця також вказує напрямок руху виконавця. Змінюючи положення лінії, можна змінювати кут та напрямок руху.
Публікація проектів на сайті
Фон
Новий фон
Групи команд
Карточки Скретч
http: //info. scratch. mit. edu/ru/Support/Scratch_Cards
Екрани допомоги
Навички 21 -го століття ü творче мислення ü вільна комунікація ü системний аналіз ü ефективне співробітництво ü вільне використання технологій ü безперервне навчання
Scratch и системное мышление Части системы
Как части системы помогают сделать чтото, имеющее смысл.
Небольшие изменения приводят к нелинейному поведению…
Какова цель системы и как мы можем управлять ею?
Переваги ü "низька підлога" - легко почати вивчення ü "висока стеля" - є можливість розвитку ü "широкі стіни" - є простір для творчості
Євген Патаракін про Скретч • http: //youtu. be/8 x_e. Q 3 Sb. FDA
Етапи створення проекту в Скретч ü Підготовчий етап. На цьому етапі відбувається постановка мети, складається план діяльності, виділяються всі об’єкти майбутнього проекту, їх властивості та взаємодії; виділяються окремі задачі і послідовність їх виконання. ü Організаційний етап – розподіл ролей у групі по виду діяльності (художник, програміст, музичний редактор і т. п. ) або по задачам. ü Здійснення проекту. На цьому етапі розробляється візуальне представлення об’єктів і їх скрипти. Тут же відбувається налагодження коду. ü Презентація проекту та рефлексія – демонстрація проекту класу, обговорення та оцінювання проекту, формування висновків.
Процес проектування в Scratch
Типи проектів в середовищі Скретч ü музичний проект ü анімація ü комікс ü інтерактивна гра ü графіка ü навчальна презентація ü навчальна модель, демонстраційний експеримент ü навчальна програма
Оцінювання підсумкового проекту ü наявність заставки та титрів із зазначенням авторства ü наявність відповідного музичного супроводу з вказівкою в титрах авторів музики ü продуманість інтерфейсу гри ü наявність етапу підбиття підсумків гри ü художнє оформлення ü технічну складність ü захист від помилок ü практичну значимість проекту
Спільнота Скретч
Реєстраційна форма спільноти Скретч
Українська спільнота Скретч
Спільнота викладачів Скретч
Географія спільноти викладачів
Проекти Scratсh за галузями знань (стан на 22. 02. 2012 р. )
Мич Резник отримал в 2011 році премію в галузі освіти. Мич Резник розповідає, як в пошуках вітальної картки для своєї мами зайшов на сайт Скретч и потім просто надіслав їй список проектів на цю тему. Це його промова на врученні премії І її реакція була – я пишаюсь, що мій син створив середовище, яке дозволяє багатьом дітям выразити себе.
Сценарий для Скретч Г. Остер, СЕКРЕТНЫЙ ЯЗЫК — Иди сюда! — закричал щенок котёнку. — Я что-то придумал! — Что ты придумал? — спросил Гав. — Я придумал секретный язык. — А зачем секретный? — удивился Гав. — Чтоб мы могли разговаривать и никто нас не понимал. — Это хорошо! — обрадовался Гав. — Скажи-ка мне что-нибудь на своём секретном языке. — Кука маркука балям барабука! — сказал щенок. — Очень секретно, — похвалил Гав, — ничего не понятно. — А теперь, — сказал щенок, — давай я тебе на ушко скажу, что это значит — «кука маркука» . — Не надо! — сказал Гав. — Не говори. — Почему не надо? — удивился щенок. — Потому что секретно! — сказал котёнок Гав. — И пусть будет секретно. Пусть никому никогда ничего не будет понятно. Даже мне. Тогда у нас будет настоящий совершенно секретный язык.
Ход работы • • • Открыть Скретч. Удалить спрайт кота (щелкнуть по нему правой, удалить). Выбрать и поместить на сцену два новых объекта Собачку Рав и котенка Гав: выбрать новый объект dog 2 и cat 5. Расставить их на экране широко друг от друга. Выбрать фон (Сцена, Фон, Импорт, gravel -desert). Уменьшить спрайт собачки. Написать скрипт к собачке (его начало представлено на рисунке) Написать скрипт к котенку ( его начало представлено на рисунке) Запустить проект (щелкнуть на котенке, через 2 сек. на щенке). Протестировать его, при необходимости внести коррективы. Сопроводить действие музыкой (сцена, звуки, импорт, выбрать звук). Придумайте и реализуйте свой проект! Экспериментируйте! Успехов со Скретчем! Любовь Феликсовна
Знайди помилку!
Знайди помилку! http: //scratched. media. mit. edu/sites/default/files/scratch_files/26/bug 1. sb • Помилка #1 Учень хоче, щоб його кіт крутився, коли натиснуто клавишу пробіла. Але кіт не рухається. Що робити?
Ошибка 2 • Стефания хочет, чтобы ее кот начал с середины сцены, сказал: «Какой чудесный день!» , проплыл вперед стал расти, и сказал, «похоже я расту» , опять проплыл вперед, вырос и сказал « и расту…» . • Но все это работает только, когда скрипт запускается первый раз!
12 задач от М. Резника : 1. Когда вы нажимаете клавишу «b» спрайт становится больше. А когда клавишу «s» , то меньше. 2. Когда спрайт слышит громкий звук, он изменяет цвет. 3. Когда спрайт находится в верхних 25 % экрана, он говорит «люблю высоту» . 4. Когда спрайт касается чего-то голубого, играется высокая нота, если красного – проигрывается низкая нота. 5. Когда два спрайта встречаются, оодин их них говорит «извините» . 6. Когда спрайт кота оказывается вблизи от спрайта собаки, кот поворачивается и убегает. 1. Когда вы щелкаете на фоне, цветок появляется в горшке. 2. Когда вы щелкаете на одном спрайте, все другие спрайты начинают танцевать. 3. Когда число очков достигает 10, сцена (фон) – меняется. 4. Спрайт падает как под действием гравитационных сил, но останавливается, когда достигает зеленой травы. 5. Спрайт следует за указателем мыши, но никогда не закрывает указатель. 6. Спрайт следует за красной линией.