![Скачать презентацию Художня культура козацької доби XVII-XVIIIст 10 КЛ Скачать презентацию Художня культура козацької доби XVII-XVIIIст 10 КЛ](https://present5.com/wp-content/plugins/kama-clic-counter/icons/ppt.jpg)
бароко.ppt (1).ppt
- Количество слайдов: 29
Художня культура козацької доби XVII-XVIIIст. 10 КЛ.
Особливості мистецтва бароко Мис тецт во баро ко прос лавл яє і проп агує могу тніст ь знаті і церк тяжі є до вели чаво сті, пате тичн ості і драм атиз му пере дає скла дні почу ття відо браж ає уявл ення про вічн ий рух Всес віту
Миколаївська церква у Ніжині n Однією з перших споруд у стилі козацького бароко була Миколаївська церква на головному міському майдані у Ніжині (16681669), центрі одного з найбільших козацьких полків.
Покровський собор у Харкові. Цей собор, створений у 1689 р. , один з найдавніших архітектурних пам'яток Слобожанщини. Собор практично дослівно повторює слобожанську дерев'яну церкву бойківського типу. Він має тризрубну основу і трибанну побудову.
Андріївська церква у Києві В Україні з’являється низка споруд, які, зберігаючи основні ознаки стилю бароко, вже помітно наближаються до більш світського й безтурботного стилю рококо. За проектом В. Растреллі у 1747 -1753 рр. вже цілком у стилі рококо збудовано Андріївську церкву і Маріїнський палац. Перевага стилістики рококо відчувається і в архітектурному ансамблі Свято-Юрського собору у Львові(1744 -1767), а також у головній Успенській церкві Почаївської лаври на Поділлі. У цілому ж стиль рококо ніби накладається на барокову основу, немовби доповнюючи старий стиль новими нюансами.
Маріїнський палац
Собо р Святого Юра у Львові
Почаївська лавра
Троїцький собор у Новомосковську. n Лебединою піснею Запоріжжя по праву можна вважати Троїцький собор у Новомосковську. Його будівництво почалося за два роки до скасування Січі — в 1773 р. , коли стара дерев’яна церква зогнила. Козацька громада зібрала гроші для цього, причому великі пожертвування зробили майбутні засновники Чорноморського Кубанського війська—знамениті Антін Головатий та Захар Чепіга. Будівничим став майстер з Водолаг на Харківщині Яким Погрібняк, який у 1773 -1778 рр. спорудив дев’ятибанне чудо, прекрасну пам’ятку козацького бароко.
Монументальни й живопис Графіка Жанри , в яких працювали художники Гравюра Іконопис
Ікона «Покрова» з Богданом Хмельницьким n У XVI-XVII ст. в Україні складається декілька шкіл церковного монументального живопису та іконопису. Провідна школа художників сформувалася у XVII ст. в київських монастирях.
Ікона Покрова Богородиці з аналою церкви Підпільненської Січі. Кінець17 -початок 18 ст. Образи гетьманів, полковників та інших представників старшини на численних іконах «Покрови» , поширених в Україні з кінця XVII і протягом XVIII століття, наділені життєвою характеристикою і становлять своєрідну галерею національних типів.
Козак Мамай
Козак-бандурист. Полотно. Олія. Кінець 18 ст.
Найбільше поширення мали народні картини «Козак Мамай» . Про рівень народного малярства свідчить той факт, що вихідцем із запорізьких земель був один з найкращих російських художників свого часу – Левицький. Козак-бандурист. Перша половина. XVIIIст. Козак-бандурист. Перша половина ХVIII ст.
Козак-бандурист. Початок ХVIII ст .
Основою культури краю запорізьких часів була народна творчість. Вона розвивалася в найрізноманітніших напрямках. Найбільшу славу краю принесло мистецтво народних малярів. Козаки розважаються. Народна картина
В часи Нової Січі на Запоріжжі широкого поширення дістав жанр парадного портрета. Замовлення запорізької старшини на твори цього жанру сприяли розвитку в українському живопису запорізької портретної тематики, яка і через багато років після припинення існування Січі проявлялася в увазі митці до зображення запорожців. Портрет знатного запорожця Г. Гамалія
Портрет козака
Потрет Якова Шияна
. Леонтій Тарасевич Нестр-літописець. Ілюстрація до книги «Патрик Печерський» . 1702. Розвиваючи традиції митців книжкової мініатюри, майстри українських стародруків вписали яскраву сторінку в історію вітчизняної культури. Вони створили книги, що є справжніми художніми шедеврами – з їх неповторним власним обличчям, особливою красою кириличних шрифтів, композиції аркуша, титульними гравюрами, фронтиспісами, сюжетними ілюстраціями, заставками, заголовними літерами. Глибиною змісту, щирістю вислову, яскравістю і лаконізмом художніх засобів ці оздоби в цілому становлять оригінальне, самобутнє явище в світовому мистецтві.
Євангеліє Учительноє. Панегірик, или Отечник Крилос, 1606.
Перша в історії східнослов’ янського друкарства сюжетна ілюстрація (Києво-Печерський Патерик). Київ, 1661
Ян Орновський. Багатий Сад. Київ, 1705. Палац вічної Слави у Багатому Саді . Мідьорит Івана Щирського
"Апостол " 1574 р. Серед запорожців було чимало письменних, які любили й шанували книги. До цього часу в фондах Дніпропетровського історичного музею налічується чимало книг із запорозьких бібліотек, із зібрання Самарського Пустинно-Микільського монастиря. Дуже цікавий запис на друкованому “Апостолі” (Київ, 1674 р. ) засвідчує, що цю книгу придбав козак Мосій Кирилович за п’ять золотих і подарував своєму брату, котрий був писарем у Самарі. У 1750 р. козак Лаврентій Плиха пожертвував Троїцькому собору в Самарі “Євангеліє”, оздоблене сріблом та зеленим бархатом. Серед запорозьких книг багато унікальних видань XVI—XVIII ст. , в тому числі й видання Івана Федорова (“Апостол”, “Біблія”).
Дніпропетровський історичний музей ім. Д. І. Яворницького – один з найстаріших музеїв України. Музей засновано 1849 року громадськістю міста з ініціативи та за безпосередньої участі Катеринославського губернатора А. Я. Фабра та директора училищ губернії Я. Д. Грахова. З 1902 по 1933 роки музей очолював видатний український історик, академік Д. І. Яворницький (1855– 1940), ім’я якого було присвоєно музею 1940 року. n Фрагмент експозиції "Культура і побут запорізьких козаків".
Пам"ятник Д. І. Яворницькому, відкритий 1995 року біля музею.
n Культура України XVII-XVIII ст. є складовою частиною історії українського народу, який у важкій боротьбі за свою свободу і незалежність зумів не тільки зберегти існуючі, а й створити нові національні культурні надбання. Цьому сприяли відхід від середньовічних канонів, поширення ідей просвітництва і водночас збереження традицій часів Київської Русі. Все це дало можливість українському народу зробити неоціненний внесок у процес подальшого розвитку національної культури майбутніх поколінь, у скарбницю світової культури.
Література 1. Греченко. В. А. , Чорний І. В. , Кушнерук. В. А. , Режко. В. А. Історія світової та української культури: Підручник для вищ. закл. освіти. -К. : Літера, 2000. -464 с. 2. Звиняцьковський. В. Зарубіжна література: Підручник для 9 -го кл. загальноосвіт. навч. закл. К. : Генеза, 2004. -352 с. : іл. . 3. Ковбасенко. Ю. І. Зарубіжна література: Підручн. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. К. : Грамота, 2009. -304 с. : іл. . 4. Власов. С. В. . Історія України: Підручник для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. –К. : Генеза, 2008. -304 с. : іл. . 5. . Петрушенко. В. А. , Пинда. Л. А. , Повторєва. С. М. та ін. . Культурологія. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. I-IVрівнів акредитації. -3 -тє видання, перероблене і доповнене/За заг. ред. проф. В. М. Пічі. -Львів: «Магнолія 2006» ; 2009. -375 с. 6. http: //uk. wikipedia. org/wiki 7. http: //uk. wikipedia. org/wiki 8. http: //litopys. org. ua/ukrpoetry/anto 51. htm 9. http: //monitor. chernigov. net/ru/arhiv-novin/kazak-mamay-potomok-chingishana 2. html 10 ttp: //uk. wikipedia. org/wiki 11. http: //www. pamyatki. ho. ua/Nizhin. htm 12. http: //novosobor. dp. ua/xarkiv/pokrovskij-sobor-xarkiv/ 13. http: //ellib. org. ua/books/files/culture/
бароко.ppt (1).ppt