7 клас Урок 8.pptx
- Количество слайдов: 26
Урок 8 Алгоритми з повторенням 7 За новою програмою
Розділ 3 § 3. 1 Запитання 7 1. Що таке алгоритм? Назвіть кілька відомих вам алгоритмів. 2. Які явища природи, події у вашому житті неодноразово повторюються? 3. Пригадайте правило, яке передбачає послідовність дій, що повинні повторитися кілька разів.
Розділ 3 § 3. 1 Циклічні процеси 7 У природі можна спостерігати процеси, які багаторазово повторюються. Так, наприклад, кожного дня Сонце сходить над горизонтом і заходить за горизонт.
Розділ 3 § 3. 1 Циклічні процеси 7 Кожного місяця можна бачити на небосхилі одне й те саме змінення фаз Місяця.
Розділ 3 § 3. 1 Циклічні процеси 7 Кожного року Сонце проходить через одні й ті самі сузір'я - сузір'я Зодіаку.
Розділ 3 § 3. 1 Циклічні процеси 7 Процеси, які повторюються, називаються циклічними.
Розділ 3 § 3. 1 Циклічні процеси 7 Кожний з вас бере участь у циклічних процесах. Так, у школі протягом одного семестру щотижня в одні й ті самі дні відбуваються одні й ті самі уроки згідно з розкладом. Кожного робочого дня в школі уроки й перерви тривають протягом одних і тих самих інтервалів часу.
Розділ 3 § 3. 1 Циклічні процеси 7 Кожного разу, коли вам потрібно закип'ятити воду в чайнику, ви виконуєте одну Й ту саму послідовність дій. Найчастіше ви йдете або ідете з дому до спортивної секції або музичної школи одним і тим самим маршрутом.
Розділ 3 § 3. 1 Циклічні процеси 7 На уроках математики при піднесенні, наприклад, числа 2 до п'ятого степеня потрібно знайти добуток чисел 2 і 2, а потім ще 3 рази помножити попередній добуток на число 2. На уроках української мови, розбираючи різні речення за будовою, ви також кожного разу виконуєте одну и ту саму послідовність дій.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення (цикл) в алгоритмах 7 В алгоритмах розв'язування багатьох задач потрібно виконати одну або кілька команд більше ніж один раз. Для цього такі алгоритми мають містити команди, які визначатимуть, які команди повинні виконатися неодноразово і скільки саме разів.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення (цикл) в алгоритмах 7 Розглянемо таку задачу. Задача. У дворі є порожні діжка і відро ємністю 50 л і 10 л відповідно та колодязь. Потрібно наповнити діжку водою.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення (цикл) в алгоритмах Очевидно, для розв'язування цієї потрібно виконати такий алгоритм: 7 задачі 1. Узяти відро. 2. Повторити б разів 1. Підійти до колодязя. 2. Набрати з колодязя повне відро води. 3. Підійти з повиим відром води до діжки. 4. Вилити воду з відра в діжку. 3. Поставити відро.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення (цикл) в алгоритмах Заголовок циклу Така команда називається командою циклу з лічильником. Тіло циклу 7
Розділ 3 § 3. 1 Повторення (цикл) в алгоритмах 7 Фрагмент алгоритму, у якону одна або кілька команд можуть виконуватися більше ніж один раз, називається циклом. Алгоритм, який містить цикл, називається алгоритмом із циклом, або алгоритмом з повторенням.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7 У середовищі Scratch також можна складати алгоритми із циклами. Для цього в системі команд виконавців є спеціальні команди. Зокрема, для організації в алгоритмі циклу з лічильником можна використати команду яка розміщена в групі Керувати. Її вибір приводить до виконання вказану кількість разів команд, які містяться всередині цього блока. Зрозуміло, що кількість повторень команд тіла циклу можна змінювати.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7 Наприклад, виконавши наведений алгоритм, що містить цикл. Рудий кіт намалює орнамент.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7 Тіло циклу запропонованого алгоритму містить команди малювання квадрата і повороту виконавця на кут 600. Повторюватиметься це тіло циклу 6 разів. Тому отриманий орнамент складається із шести квадратів, кожний наступний з яких повернуто відносно попереднього на кут 600. Звертаємо вашу увагу, що в тілі циклу алгоритму малювання орнаменту дві команди повторюються 4 рази поспіль.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7 Тому цей алгоритм можна записати коротше, використовуючи в тілі, циклу ще одну команду циклу. Цикл Повторити 6 називається зовнішнім, а цикл Повторити 4 — внутрішній, або вкладеним. Кожне наступне виконання зовнішнього циклу буде відбуватися лише після того, як завершиться чергове виконання внутрішнього.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7 Якщо змінити кількість повторень тіла циклу, наприклад на 20, то й кут у команді зовнішнього циклу потрібно змінити на 180. У цьому разі Рудий кіт намалює інший орнамент.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7 Команду циклу з лічильником можна використати для циклічного змінений кольору малювання. У Scratch кожному кольору олівця відповідає певне число, код цього кольору. В алгоритмі, перед командою циклу розміщено команду, яка задає початковий колір олівця. Під час виконання команди тіла наведеного циклу кожного разу код кольору олівця збільшується на 30.
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7
Розділ 3 § 3. 1 Повторення в Scratch 7 Наведемо ще приклад алгоритму із циклом, виконавши який, Рудий кіт намалює коло.
Розділ 3 § 3. 1 Домашнє завдання 7 Проаналізувати § 3. 1, ст. 65 -72
Розділ 3 § 3. 1 Фізкультхвилинка www. teach-inf. at. ua 7
Розділ 3 § 3. 1 Працюємо за комп’ютером Виконати ст. 70 -71 7
Урок 8 7 За новою програмою