SoftwareEngeneering_21_12.ppt
- Количество слайдов: 37
Уніфікована мова моделювання UML
Об’єктно - орієнтована методологія програмування заснована на поданні програми у вигляді сукупності об'єктів, кожний з яких є екземпляром певного класу, а класи утворять ієрархію спадкування.
Приклад визначення класу Екземпляри класу Printer
Чотири головних елементи об’єктноорієнтованого стилю (об'єктної моделі) : • абстрагування; • інкапсуляція; • модульність; • ієрархія структура класів ("is-a"), структура об'єктів ("part of").
Ієрархія спадкування входження "part of"
Діаграма класів
Діаграма об’єктів
Концептуальна модель UML Будівельні блоки UML Словник UML включає три види будівельних блоків: • сутності • відношення • діаграми
В UML є чотири типи сутностей: • структурні • поведінкові • групування • анотації
Структурні сутності – іменники мови UML. Вони представляють частини моделі, що відповідають концептуальним, або фізичним елементам системи Сім видів структурних сутностей : • • Класс Интерфейс Кооперация Прецедент (Вариант использования) Активный класс Компонент Узел
Клас (Class) Унікально визначена абстракція множини логічно пов'язаних об'єктів з однаковою структурою характеристик
Інтерфейс (Interface) сукупність операцій, яка визначає набір послуг (сервіс), що надається класом, або компонентом, визначає зовнішню поведінку елемента.
Кооперація (Collaboration) сукупність елементів, що у взаємодії виконують певне завдання, має структурну й поведінкові складові.
Прецедент (Варіант використання) (Use Case) визначає послідовність дій (включаючи варіанти), які має виконувати система, щоб користувач (актор) отримав певний корисний результат.
Активний клас (Active class) об'єкти якого підтримують один, або декілька процесів
Компонент (Component) “фізична” частина системи: файли з кодами програми, файли, які виконуються, бібліотеки, файли баз даних, то що.
Вузел (Node) елемент апаратного забезпечення, де можуть розташовуватися й функціонувати компоненти програмної системи (має деякий об'єм пам'яті й, можливо, процесор)
Поведінкові сутності (Behavioral things) • Взаємодія (Interaction) використовується на діаграмах взаємодії • Автомат (State machine) задається діаграмами станів
Сутність групування – пакет (Package) засіб організації елементів моделі у групи
Анотації
Відношення: • залежність (Dependency) • асоціація (Association) агрегація композиція • узагальнення (Generalization) • реалізація (Realization)
Діаграми UML використовують для візуалізації програмної системи і її складових частин з різних точок зору Використовують такі види діаграм UML: üдіаграми класів; üдіаграми об'єктів; üдіаграми варіантів використання (прецедентів) üдіаграми послідовностей; üдіаграми кооперації; üдіаграми станів; üдіаграми діяльності; üдіаграми компонентів; üдіаграми розгортання.
Діаграми класів
Діаграми класів
Діаграми класів
Діаграми об'єктів
Діаграми прецедентів (Use Case, варіантів використання)
Діаграми послідовностей час Рисування прямокутника у редакторі (умовний приклад)
Діаграми кооперації Рисування прямокутника у редакторі (умовний приклад)
Діаграми діяльності
Діаграми станів (Statechart Diagrams) Діаграми станів визначають автомат (State machine) – опис послідовності зміни станів об'єкту на протязі його життєвого циклу внаслідок події у системі і реакції на ці події. Стан (State) ситуація у житті об'єкта, на протязі якої він задовольняє певні умови і виконує певну діяльність чи очікує певні події.
Діаграми станів
Діаграми компонентів
Моделювання програми
Моделювання вихідного коду
Діаграми розгортання
Клієнт – серверна система
SoftwareEngeneering_21_12.ppt