Технологии урок.pptx
- Количество слайдов: 15
Технології 11 клас Варіативний модуль b. CAD
Тема уроку: Робота з контурами. Команди "Поверхность вращения", "Протяжка", "Профилированная поверхность"
Креслення простих ЗD об’єктів. Спіраль 1) Виберіть інструмент Спираль. 2) Задайте центр спіралі. 3) Вкажіть або введіть з клавіатури крок спіралі. 4) Вкажіть або введіть з клавіатури радіус циліндра R. 5) Вкажіть або введіть з клавіатури радіус трубки r.
Команда "Поверхность вращения". Створює поверхню обертання шляхом повороту твірної навколо вказаної осі
Створення поверхні обертання Параметр малювання поверхні встановлюють в діалоговому вікні (виклик F 10 або ). Величина Начало визначає кутове зміщення початку поверхні від вихідного положення утворюваного контуру. Величина Угол задає кутову величину поверхні (кінцеве положення утворюваного контуру). Для створення круглих поверхонь задайте кут в 360°. Розбивка вдоль визначає число граней вздовж твірної, поперёк — число граней в напрямку обертання. При встановленій опції применять пунктир кожний штрих лінії буде повернений окремо. 1) Виберіть інструмент Поверхность вращения. 2) Вкажіть каркасні об'єкти для створення твірної. Якщо в поточному вікні вже є попередньо вибрані об’єкти, цей крок буде пропущено. 3) Задайте початкову точку осі обертання. 4) Задайте кінцеву точку осі обертання.
Команда "Протяжка". Будує поверхні, що являють собою «стінки» , ви тя гнуті з плану вздовж вказаного напрямку. 1) 2) Виберіть інструмент Вытягивание. Вкажіть контур. Якщо в поточному вікні вже є заздалегідь вибрані об'єкти, цей крок буде пропущено. 3) Задайте початкову точку направляючої витягування. 4) Задайте кінцеву точку направляючої витягування. Параметри побудови протягнутих поверхонь задають на панелі налаштувань, яку можна викликати під час роботи інструмента клавишою F 10( ). Кількість сегментів Вдоль и Поперек визначають число граней відносно напрямку протягування. При створенні поверхні можна использовать пунктир базового контуру. В цьому випадку при побудові поверхні в якості про філюючих іній використовують л реальні штрихи і сегменти ліній, інакше витягується суцільний кон тур твірної.
Команда «Покриття» . Функція створює поверхню, що проходить через набір шаблонних контурів 1) Вибрати інструмент Покрытие. 2) Для створення поверхні послідовно вказати кілька (мінімум два) шаб лонних контури (лінії, дуги, кола, еліпси або ламані). 3) Після того, як вибрані всі контури, натиснути клавішу Esc або кликнути правою кнопкою миші. Найближчий до позиції курсору кінець вибраної кривої буде використовуватися як її початкова точка. Для замкнутих кривих, наприклад кіл або еліпсів, необхідно вказати напрямок обходу контуру, вказавши мишкою на контурі другу точку. Для зміни параметрів побудови, в процесі роботи, слід викликати діалог налаштувань (клавиша F 10 або ). Розбиття вдоль визначає число граней вздовж ліній базових контурів, поперёк — вздовж самих базових контурів. Сглаживание означає побудова повільних твірних в напрямку, поперечному послідовності шаблонів. Гладкість забезпечується використанням функ ції на основі сплайнів. За замовчуванням твірними вважаються ламані з прямими сегментами, і поверхня в результаті отримається з граней.
Приклад. Побудова «вази» Відкрийте новий рисунок. Побудуйте спочатку два правильних шестикутника радіуса 100 з центрами в точках А=(100, 0 ) і В=(100, 200). Потім два кола радіуса 45 з центрами в точках С=(100, 210) і D=(100, 300). Далі вибрати точку зору так, щоб ваш малюнок було видно так, як показано на рисунку. Виберіть інструмент Покрытие. Нажміть F 10 і в діалоговій панелі встановіть параметри: Поперёк – 36, Вдоль – 36, прапорцем відмітьте Сглаживание. Тепер вкажіть послідовно контури А, В, С, D крайніми правими точками, вказавши при цьому однакові напрямки обходу контурів, і нажміть праву кнопку миші. Розгляньте отриманий рисунок, використовуючи вікно швидкого перегляду
Протяжка вздовж твірної. Функція створює поверхню методом протягування контуру (кон ту рів) вздовж вказаної твірної
Протяжка вздовж твірної 1) Виберіть інструмент Протяжка вдоль образующей. 2) Вкажіть контур або виберіть наперед кілька каркасних об'єктів, скориставшись операцією Пометить. 3) Вкажіть базову точку контуру. 4) Вкажіть ламану, вздовж якої буде протягнуто контур. Найближчий до позиції кур сору інець ламаної буде к використано як початкова точка траекторії протягування. При необхідності задайте число сегментів вдоль (по кривій протягування) і поперёк (вздовж вказаного контуру) поверхні. При необхідності змінити параметри побудови, використайте панель управління (клавиша F 10). Разбиение вдоль визначає число граней вздовж твірної, поперёк ― визначає число граней вздовж перерізу. При включеній опції использовать пунктир кожний штрих пунктирної лінії буде протянуто індивідуально, інакше твірна контуру буде вважатися неперервною лінією.
Команда "Профилированная поверхность"
Команда "Профилированная поверхность" Профілірована поверхня Функція створює поверхню методом протягування контурного профілю вздовж заданого набору траекторій. 1) Виберіть інструмент Профилированная поверхность. 2) Вкажіть траекторії (наприклад лінії, ламані, дуги або кола). Траекторії можуть бути попередньо вибрані операцією Пометить. 3) Вкажіть довільний плоский контур, який буде використано в якості профілю для нової поверхні При необхідності змінити параметри побудови, використайте панель управління (клавиша F 10 або ). Разбиение вдоль визначає число граней вздовж тралекторії, разбиение поперёк визначає число граней вздовж контуру перерізу. При включеній опції использовать пунктир кожний штрих пунктирної лінії перерізу буде протягнуто окремо, інакше твірна контуру буде вважатися неперервною лінією.
Приклад побудови «рамки» Відкрийте новий рисунок. Побудуйте спочатку два контури: профіль рамки і траекторію – прямокутник. Виберіть інструмент Профилированная поверхность. Натисніть F 10 і в діалоговій панелі встановіть параметри — Поперёк – 30, Вдоль – 4. Тепер послідовно вкажіть траекторію і профіль. Розгляньте отриманий рисунок.
Команда «Фрактальні поверхні» . Інструмент створює поверхню, що нагадує природнє геологічне утворення, використовуючи фрактальні алгоритми При необхідності змінити параметри побудови, використовуйте панель управління (клавиша F 10). Степень дробления визначає число кроків, які виконає алгоритм ділення сегментів. Максимальное отклонение визначає максимальну зміну висоти відносно базової поверхні за один крок алгоритма. Вказується у процентах.
Команда «Фрактальні поверхні» . Трикутна основа Фрактальна поверхня створюється на основі трикутника. Виберіть інструмент Фрактал с треугольным основанием. Послідовно введіть три вершини основи фрактала. Існуючі поверхні Фрактальна поверхня створюється з використанням вузлів сітки вказаних або наперед вибраних поверхнонь. Виберіть іинструмент Фрактал по существующей поверхности. Вкажіть в кресленні трьохвимірний об'єкт. Якщо в поточному вікні вже є попередньо вибрані об’єкти, цей крок буде пропущено.
Технологии урок.pptx