1.7Системний блок.pptx
- Количество слайдов: 57
Розділ 2. Основи роботи з комп’ютеро ТЕМА Складовi комп’ютера.
Комп’ютер програмований електроний пристрій, який приймає дані, обробляє їх відображає результати роботиу вигляді інформаційних повідомлень і за потреби зберігає дані для їх подальшого пикористання
У цьому означені згадуються чотири інформаційні процеси : Введення Передавання даних на комп’ютер Обробка Виконання операцій над даними Виведення Відображення результатів(передача інформації користувачу) Зберігання даних, використання програм і результатів для подальшого
Комп’ютери на будь-який смак: За допомогою комп’ютерів сьогодні виконують найрізноманітніші завдання, а тому серед них є пристрої з різними характеристиками обчислювальними можливостями та розмірами.
Вбудовані комп’ютери Це невеликі комп’ютери, якими оснащують побутові прилади на зразок пральних машин, а також автомобілі, виробниче устаткування
Мобільні телефони та планшети Вони мають обчислювальні можливості і підключаються до Інтернету. До цієї категорії також можна віднести портативні програми та ігрові пристої, що можуть підключатися до Інтернету.
Сервери середнього класу Комп’ютери, призначені для підтримки інформаційної системи невеликих і середнії підприємств. Такі сервери потужніші за персональні комп’ютери й одночасно можуть обслуговувати багато користувачів, або підключатися до них за допомогою своїх персональних ком’ютерів
Сервери середнього класу Сервери вищого класу Потужні комп’ютори, що їх встановлюють великі підприємства, банки, мобільні оператори. Сервери цього класу розраховані на безперевну цілодобову роботу і одночасно обслуговують запити тисячі користувачів.
Персональні комп’ютери Універсальні комп’ютери, якими в певний момент часу може користуватися одна особа. До цієї категорії належать настільні комп’ютери, ноутбуки, планшетні комп’ютери.
Загальний вигляд настільного персонального комп’ютера Монітор Системний блок Клавіатура
Системний блок системний блок - функціональний елемент, який захищає внутрішні компоненти комп'ютера від зовнішнього впливу та механічних пошкоджень, підтримує необхідний температурний режим в середині системного блоку, екранує створені внутрішніми компонентами електромагнітні випромінення та є основою для подальшого розширення системи. Системні блоки зазвичай виробляються з деталей на основі сталі, алюмінію та пластмаси, також інколи використовують такі матеріали, як деревина та органічне скло.
До складу системного блоку входять Процесор Це основний компонет комп’ютера, призначений для керування всіма його пристроями та виконання арифметичних і логічних операцій над ними.
До складу системного блоку входять Оперативна пам’ять Швидкодіюча пам’ять, призначена для запису, зберігання та читання інформації у просеці обробки Оперативну пам’ять переважно використовує процесор – для того, щоб забезпечити швидкий обмін даними між програмами та компонентами комп’ютера. Чим більший обсяг оперативної пам’яті має комп’ютер, тим швидше він працює процесор Слот оперативної пам’яті
До складу системного блоку Зовнішня пам’ять входять Пристрій зберігання даних складання з носія, на якому записано дані, та допоміжні обладнання, що забезепечує можливості їх записування, читання і передавання.
Пристрої введення інформації Клавіатура
Пристрої введення інформації Миша
Пристрої введення інформації Сканер
Переваги мови програмування паскаль Простий синтаксис мови програми на Паскалі легко читати та редагувати, оскільки вони містять невелику кількість базових понять. Низькі вимоги Досить низькі апаратні та системні вимоги як для роботи самого середовища програмування, так і для програм, записаних мовою Паскаль. Універсальність мови тобто можливість використовувати цю мову програмування для вирішення задач різних класів та сфер діяльності. Можливості підтримка структурного програмування. та об’єктно-орієнтованого
Структура програми на Паскалі Program {назва програми}. Var {опис змінних} Const {опис сталих} Begin <команда 1> <команда 2> <команда 3>. . . <команда n> End.
ПЕРША ПРОГРАМА Програма це послідовність команд за допомогою, яких записують алгоритм розвязку задачі Програми(алгоритми ) складаються за таким принципом Водять дані визначають потрібне виводять результати Аналогічно розвязуються задачі з математики та фізики, але обчислення іде вручну, тут виконувати не потрібно – їх виконає комп’ютер
Розглянемо програму
Код Program trukutnuk; програми Const a=5; b=3, 6; c=4, 2 *вводимо довжину сторін Var p, s: real; *оголошуємо змінні для периметра та площі Begin p: =a+b+c; *обчислюємо периметр Writeln( ‘p=’, p: 5: 2); *виводимо значення периметра p: =p/2; *обчислюємо півпериметр p: =sgrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c)); *визначаємо прощу Writeln( ‘s=’, end. s: 5: 2); *виводимо значення площі * символ позначає операцію множення, / - ділення sgrt(x) – це функція обчислення квадратного коріння з x. : = два символа позначають операцію присвоєння. writeln команда призначена для виведення результатів. Після виконання програми на екрані отримаємо: P=12, 80 S=7, 43
Поняття змінної Одним іх найважливіших понять у програмуванні є змінна Змінна – це Це поіменова ділянка оперативної пам’яті комп’ютера, де зберігається значення деякої величини. Змінна має такі властивості: Назву тип значення (ім’я) Кількість змінних та їхні властивості задає користувач. Тип змінної визначає її допустимі значення, а також операції які можна над нею виконувати. В програмі Trukytnuk змінні P та S оголошенні, як змінні дійсного типу
Поняття змінної Цілий типи Назва типу Діапазон значень Byte 0. . 255 Integer(основний тип) -32768. . 32767 НАПРИКЛАД 345, 12, 3456 Дійсний типи Назва типу Діапазон значень single Коротке число Real(основний тип) Довге число Команда присвоєння має вигляд: <iм’я змінної>: =<вираз> НАПРИКЛАД p: =sgrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c));
Команда введення (read, readln) даних. Надавати значення змінним можна 2 способами За допомогою команди 1 спосіб присвоєння, наприклад x: =5 Командами введення 2 спосіб даних з клавіатури Другий спосіб робить програму більш універсальною, оскільки дає змогу розв’язувати для різних значень змінних.
Команда введення (write, writeln) даних.
Команда введення (read, readln) даних. Команда readl має вигляд: read<змінна 1>, … <змінна n>; Дія команди Виконання програми зупиняється. Система переходить у режим очікування ведення даних. Значення цих даних користувач набирає на клавіатурі через пропуск або натискає після кожного даного на клавішу вводу. У результаті виконання цієї команди відповідним змінним будуть присвоєнні кокретні значення
Команда введення (read, readln) даних. Команда readln має вигляд: readn<змінна 1>, … <змінна n>; Дія команди Вона діє як команда read з той різницею, що наступна команда вводу читатиме дані з нового рядка. НАПРИКЛАД програма Trbkytnuk. Значення сторін трикутника можна ввести так: readln(a, b) та read(c). Тоді під час виконання програми на клавіатурі набираємо Екран виведення: 5 3, 6 (натискаємо клавішу Enter) 4, 2 (натискаємо на клавішу Enter)
Команда введення (write, writeln) даних.
Команда введення (write, writeln) даних. Команда readln має вигляд: readn<змінна 1>, … <змінна n>; Дія команди Вона діє як команда read з той різницею, що наступна команда вводу читатиме дані з нового рядка. НАПРИКЛАД програма Trbkytnuk. Значення сторін трикутника можна ввести так: readln(a, b) та read(c). Тоді під час виконання програми на клавіатурі набираємо Екран виведення: 5 3, 6 (натискаємо клавішу Enter) 4, 2 (натискаємо на клавішу Enter)
Поняття змінної Один із вазливих понять у програм це послідовність команд за допомогою, яких записують алгоритм розвязку задачі Програми(алгоритми ) складаються за таким принципом Водять дані визначають потрібне виводять результати Аналогічно розвязуються задачі з математики та фізики, але обчислення іде вручну, тут виконувати не потрібно – їх виконає комп’ютер
Перша програма Program {назва програми}. Var {опис змінних} Begin <команда 1> <команда 2> <команда 3>. . . <команда n> End.
АЛФАВІТ МОВИ ПАСКАЛЬ Алфавіт – це сукупність символів, що дозволені до використання при записі програми певною мовою програмування. Алфавіт мови Паскаль складається з • великих та малих літер латинського алфавіту та знаку підкреслення; • десяткових та шістнадцяткових цифр; • спеціальних символів:
Інформацію можна Що можна робити з інформацією? шукати накопичувати зберігати опрацьовувати передавати використовувати Всі ці процес називаються інформаційними процесами Інформаційний процес – це процеси пошуку, накопичення, зберігання, опрацьовування, передачі та використання інформації.
Способи передавання інформації? Вiд людини до людини Вiд пристрою до людини Вiд людини до пристрою Вiд пристрою до пристрою
Передача інформації? ВАЛЛИ ЄВА Повідомлення Канал зв’язку Приймач інформації Джерело інформації
Закріплення знань 1 Для чого людина зберігає інформацію? 2 Які носії повідомлень ви використовуєте? 3 Хто і кому може передаватим? 4 Для чого людина шукає повідомлення? Дайте відповідь на питання 5 Чи може шукати повідомлення автоматичний пристрій? 6 Які інформаційні процеси відбуваються під час навчання?
Закріплення знань Дайте відповідь на питання 1 Які пристрої використовує людина, здійснюючи інформаційні процеси? 2 Наведіть приклади опрацювання людиною? 3 Наведіть приклади опрацювання повідомлень автоматичними пристроями?
Визначте, про які інформаційні процеси йдеться 1 Ви пишете твір 2 Ви дивитеся кінофільм 3 Ви читаєте лист 4 Вранці вас будить будильник 5 Лікар визначає діагноз хворого Виконайте завдання
Домашнє завдання Вивчити Парг. 1І, Скласти кросворд у якому використовуються слова Інформація, повідомлення, процес, телевізор, світлофор, лист, учитель
Дякую за увагу!
1.7Системний блок.pptx