Скачать презентацию Підготувала студентка 5 МА курсу ННІ іноземних Скачать презентацию Підготувала студентка 5 МА курсу ННІ іноземних

Ролан Барт.ppt

  • Количество слайдов: 15

Підготувала: студентка 5 – МА курсу ННІ іноземних мов Броварник Ірина Підготувала: студентка 5 – МА курсу ННІ іноземних мов Броварник Ірина

Ролан Барт (1915 - 1980) - французький філософпостструктураліст та семіотик. Ролан Барт (1915 - 1980) - французький філософпостструктураліст та семіотик.

Три періоди творчості: 2. СТРУКТУРАЛІСТСЬКИЙ (60 -і рр. ) 1. ДОСТРУКТУРАЛІСТСЬКИЙ (50 -і рр. Три періоди творчості: 2. СТРУКТУРАЛІСТСЬКИЙ (60 -і рр. ) 1. ДОСТРУКТУРАЛІСТСЬКИЙ (50 -і рр. ) 3. ПОСТСТРУКТУРАЛІСТСЬКИЙ (70 -і рр. )

Робота “S / Z” (1970): • відображає постструктуралістські установки Барта; • одна з найкращих Робота “S / Z” (1970): • відображає постструктуралістські установки Барта; • одна з найкращих книг автора, вважається головною працею; • реалізує спробу розхитати ідеологію в літературному творі; • досліджує наявні в творі ідеологічні знаки;

Основні параметри, що визначають смислову конфігурацію цієї книги: ІДЕОЛОГІЯ КОНОТАЦІЯ ТЕКСТ Основні параметри, що визначають смислову конфігурацію цієї книги: ІДЕОЛОГІЯ КОНОТАЦІЯ ТЕКСТ

“натуралізуюча” функція іммобілізм агресивність стереотипність “імперіалізм” АСПЕКТИ ІДЕОЛОГІЇ принципова неповнота примусовий характер претензія на “натуралізуюча” функція іммобілізм агресивність стереотипність “імперіалізм” АСПЕКТИ ІДЕОЛОГІЇ принципова неповнота примусовий характер претензія на універсальність

відповідальна свідомість особистості надія на ідеальне майбутнє створення “білого” письма АНТИІДЕОЛОГІЧНІ ПРОТИОТРУТИ протиставлення іронії відповідальна свідомість особистості надія на ідеальне майбутнє створення “білого” письма АНТИІДЕОЛОГІЧНІ ПРОТИОТРУТИ протиставлення іронії ідеології бунт проти ідеологічних норм перемога метамови над ідеологією

Підходи до вивчення твору: • • з точки зору його пояснення з точки зору Підходи до вивчення твору: • • з точки зору його пояснення з точки зору загальної поетики з точки зору функціональної поетики з точки зору герменевтики Книга «S / Z» виникла з незадоволеності перерахованими підходами і з прагнення подолати їх.

ТЕКСТ 1) практика 2) структурація 3) робота і діяльність 4) діапазон існування слідів ТВІР ТЕКСТ 1) практика 2) структурація 3) робота і діяльність 4) діапазон існування слідів ТВІР 1) естетичний продукт 2) структура 3) об'єкт 4) сукупність відокремлених 5) знаків

 • Твір - це телеологічна конструкція, що виникає як якийсь завершений продукт, організований • Твір - це телеологічна конструкція, що виникає як якийсь завершений продукт, організований з метою впливу на адресата; це повідомлення, призначене для комунікації. • Текст - це вся недиференційована маса культурних смислів, ввібрана твором, але ще не підкорена його телеологічним завданням. • Барт каже, що єдиною безпосередньою даністю, що очікує на читача, є саме твір і аж ніяк не текст. До тексту можна отримати доступ лише через твір.

проієратичний семічний (конотативний) КОДИ герменевтичний символічний референціальний (культурний) проієратичний семічний (конотативний) КОДИ герменевтичний символічний референціальний (культурний)

проієратичний герменевтичний семічний культурний символічний належать до традиційної області сюжетоскладання мають безпосереднє відношення до проієратичний герменевтичний семічний культурний символічний належать до традиційної області сюжетоскладання мають безпосереднє відношення до твору як до завершеної конструкції мають яскраво виражену конотативну природу покликані розімкнути цю конструкцію і ввести нас в область тексту

 • У «S / Z» предметом уваги Барта став окремо взятий літературний твір, • У «S / Z» предметом уваги Барта став окремо взятий літературний твір, причому не як цілісна конструкція, а навпаки, як смислове утворення, що підлягає систематичній деконструкції. • Йому хотілося зрозуміти, як «створено» будь-який ідеологічний знак. • У структуралістський період творчості конкретний твір ( «Сарацин Бальзака» ) цікавив Барта аж ніяк не з точки зору його можливих смислових інтерпретацій, але лише як індивідуальне втілення універсальних оповідних законів - законів поетики.

 • Р. Барт назвав свою дослідницький метод – “стратегією викрадання”, а свою книгу • Р. Барт назвав свою дослідницький метод – “стратегією викрадання”, а свою книгу – “уповільненою зйомкою процесу читання”.

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ! ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!