перлини готики.pptx
- Количество слайдов: 38
Перлини готики Виконала учениця 11 класу Щербанівської ЗОШ І ІІІ ст. Солод Владислава
Ознаки готики — це характерне спрямування споруди вгору, що підкреслювалося стрілчастими шпилями, це вітражі (великі вікна із різнокольорового скла), найдавніші зразки яких зберегли сяу Великій Британії та Франції, а також численні арки, багатство скульптурного оздоблення.
Готика – період у розвитку середньовічного мистецтва, що охоплює майже всі сфери матеріальної культури. Термін “готика” був запроваджений в епоху Відродження для позначення всього середньовічного мистецтва, що вважалося “варварським”.
Готичний стиль зародився у середині XII ст. на півночі Франції. У XIII ст. він поширився на території сучасної Німеччини, Австрії, Чехії, Іспанії, Англії. В Італії та країнах Східної Європи готика з`явилася пізніше і проіснувала там трохи довше до XVI ст. включно.
Готичне мистецтво відображало кардинальні зміни в структурі середньовічного суспільства: початок формування централізованих держав, зростання і зміцнення міст. Мистецтво готики залишалося переважно культовим за призначенням і релігійним за тематикою
Особливе місце у ньому належить собору: неймовірний простір, вежі і склепіння, багатобарвне сяйво вітражів здійснювали сильний емоційний вплив на віруючих. Собор сприймався як символ Усесвіту, набуваючи вигляду величезних ажурних фантастичних споруд. Стрілчасті арки, які протягом розвитку готичної архітектури стали більш витягнутими, загостреними, втілювали ідею
Готика пов'язана з розвитком міста. Міське життя породжує нові типи будинків цивільного призначення: біржа, митниця, суд, лікарні, склади, ринки тощо. Особлива увага приділяється сторожовій вежі ратуші (бефруа), що була символом незалежності, як міський собор був символом добробуту громадян комуни. Ратуша в Штранзульді.
Рання готика репрезентована Собором Паризької Богоматері (п'ятинефний храм уміщував до 9 тисяч чоловік). В його конструкції виразно виявляються всі основні принципи готики, але від важкої романської архітектури — масивна гладінь стін, приземкуваті стовпи, незграбні вежі, мінімум скульптури.
Широковідомим став Шартрський собор. Блискучий приклад зрілої французької готики — собор у Реймсі. Найбільший і найвищий собор Франції — Ам'єнський. Його довжина 145 м, висота склепіння центрального нефа 42, 5 м. Ам'єнський собор часто називають готичним Парфеноном.
Німецька готична архітектура склалася пізніше за французьку. Німецькі собори простіші, будинок сильніше витягнутий по вертикалі, шпилі веж дуже високі. Особливість — однобаштові храми, увінчані високим шпилем. Для Північної Європи характерна цегляна готика. Найбільш знаменитим циклом скульптур періоду готики незаперечно вважається скульптурний декор собору в Гаумбурзі.
Найвидатніші пам’ятки готичного стилю
СОБОР ПАРИЗЬ КОЇ БОГОМАТЕРІ У ФРАНЦІЇ НОТР ДАМ ДЕ ПАРІ У соборі вбачається подвійність стилістичних впливів: з одного боку, присутні відгомони романського стилю Нормандії, з властивим йому могутньою і щільною єдністю, а з іншого, використання новаторських архітектурних досягнень готичного стилю, який додає будівлі легкість і створює враження простоти вертикальної конструкції і вагової опори будови (будучи каркасом опори будови його видно лише ззовні).
СОБОР ПАРИЗЬ КОЇ БОГОМАТЕРІ У ФРАНЦІЇ НОТР ДАМ ДЕ ПАРІ
СОБОР ПАРИЗЬКОЇ БОГОМАТЕРІ Собор Паризької Богоматері християнський собор в центрі Парижа, географічне і духовне «серце» французької столиці, розташований у східній частині острова Сіте, на місці першої християнської церкви Парижа базиліки святого Стефана, побудованої, у свою чергу, на місці галло римського храму Юпітера. Будувався з 1163 по 1345 рр. . Висота собору 35 м, довжина 130 м, ширина 48 м, висота дзвіниць 69 м, вага дзвону Еммануель у східній вежі 13 тонн, його язика 500 кг.
СОБОР ПАРИЗЬКОЇ БОГОМАТЕРІ • В архітектурі собору виявляється подвійність стилістичних впливів: з одного боку, присутні відгомони романського стилю Нормандії з властивим йому могутньою і щільною єдністю, а з іншого, використані новаторські архітектурні досягнення готичного стилю, які надають будівлі легкість і створюють враження простоти вертикальної конструкції.
КАФЕДРАЛЬНИЙ СОБОР БОГОМАТЕ ШАРТРСЬКИЙ Кафедральний собор Богоматері в Шартрі являє собою тринавну споруду з хрестоподібним плануванням з невеликим трансептом і деамбулаторієм. Східна частина храму має декілька напіввідкритих радіальних каплиць, три з яких помітно виступають за межі півкола деамбулаторія, а решта чотири мають меншу глибину. На час зведення собору його склепіння було найвишим у Франції Особливістю зовнішнього вигляду собору є його дві відмінні одна від одної вежі. 105 метровий шпиль південної башти відноситься до 1140 року, його виконано у формі романської піраміди, північна ж вежа заввишки 113 метрів має основу, яка лишилась від романського собору, а її шпиль з'явився на початку XVI століття і є взірцем пізньої готики.
Кафедральний собор Богоматері Шартрський
Ам'єнський собор
АМ'ЄНСЬКИЙ СОБОР Цей собор є найвищим завершеним собором у Франції, де звід кам'яної арки досягає висоти 42. 30 метрів (перевершений тільки незакінченим собором Святого Петра). Собор був побудований між 1220 та 1270 роками, та зареєстрований у Світовому надбанні ЮНЕСКО із 1981 року. Незважаючи на втрату майже всього із оригінального набору мозаїчного скла, Ам'єнський собор славиться якістю та кількістю готичних скульптур початку 13 століття, розміщених на головному фасаді із заходу та брамі Південного трансепту, а також великої кількості поліхромічних скульптур пізнішого часу в середині будівлі.
. АМЬЄНСЬКИЙ СОБОР • Собор Амьєнській Богоматері кафедральний собор католицької єпископії з центром у Пікардійська місті Ам'єн (Амьєнській єпархії). За своїм обсягом (200 000 м ³) він перевершує всі готичні собори Франції.
АМЬЄНСЬКИЙ СОБОР Амьенский, Шартрський і Реймсский собори вважаються еталонами найчистішої готики. Архітектура собору включає в себе також такі елементи готичного стилю: висока або зріла готика (особливо апсид) і палючий готика (особливо велика троянда, північна вежа, амвон і крісла зі спинкою). Довжина собору 145 м і висота склепіння 42, 30 м (близька до максимальної висоті для архітектурних споруд такого типу). З 1981 р. собор входить до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
РЕЙМСЬКИЙ СОБОР Собор — одна з найвизначніших споруд готичного стилю у Франції, як з точки зору архітектури, так і за кількістю скульптурних елементів — 2303. Завдяки цьому занесений до Світової спадщини ЮНЕСКО з 1991 го року. Собор є одною з найвидатніших туристичних пам'яток Франції, кількість відвідувачів в 2007 му році
РЕЙМСЬКИЙ СОБОР
Кентерберійський собор
КЕНТЕРБЕРІЙСЬКИЙ СОБОР • Кентерберійський собор готичний собор в Кентербері. Офіційна назва Собор і Митрополитская Церква Христа в Кентербері. Це головний англіканський храм Великобританії. Тут розташована кафедра архієпископа Кентерберійського. • Собор входить до списку Всесвітньої
КЕНТЕРБЕРІЙСЬКИЙ СОБОР
СІЄНСЬКИЙ СОБОР Собор, збудований на підвищеному фундаменті у вигляді латинського хреста, вміщує три нави. Зверху встановлено гексагональний купол. Фасад споруди оздоблено білим мармуром з додаванням червоного сієнського мармуру та зеленого мармуру з району Прато. Вона чітко розділена на 2 частини: нижню та верхню, які вказують на 2 різніх періоди будівництва собору. Приміщення собору поділяється на три нефа, нові, які перетинає з трансепт, розділений в свою чергу на два нефи, та глибока хора. Внутрішні виміри становлять : довжина 89. 4 метра, ширина 24. 37 метра та висота 54. 48 метра. Інкрустована мармуровою мозаїкою, підлога є однією з найбільш багато прикрашених такого роду підлог в Італії.
Сієнський собор
МІЛАНСЬКИЙ СОБОР Є одним з найбільших соборів світу, другим за місткістю готичним собором (після Севільського собору) і другим за місткістю собором в Італії (після собору Святого Петра в Римі). Довжина самого найвищого шпиля становить 4 метри. На ньому знаходиться статуя Мадонни. Статистику гігантоманії будови можна було б доповнити ще деякими цифрами: в цілому собор прикрашають 3400 статуй(серед них можна побачити статуї пророків, святих, мучеників, горгулій, химер, статую, котру місцеві вважають прототипом статуї Свободи у Нью Йорку і статую Муссоліні. Дах оформлений як тераса.
МІЛАНСЬКИЙ СОБОР
МІЛАНСЬКИЙ СОБОР • Всесвітньо відома п'ята за величиною церква в світі (після соборів в Ямусукро, Римі, Лондоні і Севільї) розташована в самому центрі Мілана і є його символом. Це позднеготічеськой будівля, яка містить безліч шпилів і скульптур, мармурових гострокінцевих башточок і колон, з'єднаних великою кількістю ширяють опор. • Він четвертий за величиною в Європі після соборів Святого Петра в Римі, Святого Павла в Лондоні і Севільського собору в Севільї. За місткістю поступається серед готичних храмів тільки Севільському, а серед італійських храмів тільки собору Святого Петра у Римі. Одних тільки статуй в соборі налічується 3400.
ПАЛАЦ ДОЖІВ Неначе в насмішку над усіма законами архітектури верхня масивна частина Палацу дожів покоїться на легких ажурних арках. При першому погляді здається, що будівля перекинута фундаментом догори і дахом вниз, настільки нелогічна сама система її фасаду: дві стрічки слабких опор внизу і висока суцільна стіна вгорі. У 1577 році чергова пожежа знищила одне крило будівлі і Антоніо де Понті, творець моста Ріальто, відновив первинний вигляд будівлі. У центрі східного фасаду знаходиться великий балкон, виконаний учнями Сансовіно в 1536 році. Над балконом — стрілчасте вікно і скульптурне зображення дожа Андреа Ґрітті перед символом Венеції. Над цим балконом встановлена статуя Правосуддя роботи скульптора Алессандро Вітторіа. Саме з цього балкона у 1866 році було
Палац дожів
Взірці української готики Готичний собор у Львові
Досить обґрунтованими видаються ті припущення, що химери виконували обов'язки, захищаючи дім. Це може пояснити їх рідкісна потворність. Ідоли з каменю або відлякували темні сили, або змушували їх думати, що ця споруда вже зайнята іншими пекельними створіннями.
ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!
перлини готики.pptx