Основи алгоритмізації і програмування 01 12 Згадаэмо

Скачать презентацию Основи алгоритмізації і програмування 01 12  Згадаэмо Скачать презентацию Основи алгоритмізації і програмування 01 12 Згадаэмо

movi_programuvannya_klasifіkacіya.ppt

  • Размер: 2.2 Мб
  • Автор:
  • Количество слайдов: 23

Описание презентации Основи алгоритмізації і програмування 01 12 Згадаэмо по слайдам

Основи алгоритмізації і програмування 01 12 Основи алгоритмізації і програмування

Згадаэмо Базові структури алгоритмів Лінійний Послідовність дій Циклічний Визначена  кількість  повто-рень однієї або декількохЗгадаэмо Базові структури алгоритмів Лінійний Послідовність дій Циклічний Визначена кількість повто-рень однієї або декількох дій згідно сформульованої умови. Розгалужений Вибір з двох можливих дій в за-лежності від сформульованої умови початок введення даних обчислення виведення результату кінець умова дія 1 дія 2 умова дія ні так дія умова ні так

Тема Мови програмування Тема Мови програмування

Мова програмування, як один із способів представлення алгоритму Мова  – це система знаків (символів, жестів,Мова програмування, як один із способів представлення алгоритму Мова – це система знаків (символів, жестів, міміки, положень перемикача тощо) для подання інформації та обміну нею. Мовою програмування називається фіксована система позначень для опису алгоритмів та структур даних. Природні мови – мови, утворені завдяки спілкуванню людей у процесі їхнього історичного розвитку. Штучні мови – мови, що створені людьми для розв’язання специфічних задач. Алгоритмічні мови – це формальні мови, що призначені для подання алгоритмів у вигляді послідовності вказівок для виконавця. Мови програмування – це алгоритмічні мови, що призначені для подання алгоритмів, орієнтованих на виконавця з допомогою комп’ютера. Алгоритм, записаний мовою програмування, називається програмою.

Мови програмування Низького рівня (40 -і роки XX ст. ) Високого рівня (50 -і роки ХХМови програмування Низького рівня (40 -і роки XX ст. ) Високого рівня (50 -і роки ХХ ст) Асемблер Паскаль Бейсик Пролог Delphi Транслятор Інтерпретатор Компілятор GW-Basic Qbasic Turbo. Basic Tb. Pascal BPascal Середовище програмування : редактор тек стів програм; довідково-інформаційна система; бібліотека процедур та функцій; компілятор чи інтерпретатор; засоби виконання усієї програми

Машинна мова – це мова для запису команд у машинних кодах.  Алфавіт машинної мови складаєтьсяМашинна мова – це мова для запису команд у машинних кодах. Алфавіт машинної мови складається з двох символів : 0 і 1. Мови програмування поділяються Мови високого рівня – мови, на яких програми складаються з операторів Мови низького рівня – мови машинних кодів Мова мікрокоманд Машинна мова Асемблер • для навчання : Бейсик, ЛОГО, Паскаль • професійні : Сі, Фортран, Паскаль • для задач штучного інтелекту : Пролог, ЛИСП • для Інтернету : Java. Script, Java, Perl, PHP, ASP Мови програмування поділяються обчислювальні логічні Ліпс Пролог. Класифікація мов програмування

Мови програмування поділяються за галузями застосування : ПРОЦЕДУРНІ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ – мови, в яких реалізована можливістьМови програмування поділяються за галузями застосування : ПРОЦЕДУРНІ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ – мови, в яких реалізована можливість покрокової деталізації алгоритму, низхідного і висхідного програмування. Використовуються процедури. Команди виконуються послідовно. (Бейсик, Паскаль, Сі. ) ЛОГІЧНЕ ПРОГРАМУВАННЯ – Основною метою математичної логіки є забезпечення певної системи формальних позначень для відображення міркувань. В логіці є тільки стверджувальні речення, які можуть бути істині або хибні. Пролог. ОБ’ЄКТНО-ОРІЄНТОВНЕ ПРОГРАМУВАННЯ – в нас час природний сучасний підхід до побудови складних програм і систем. Базується на використанні сукупності об ’ єкта та подій, на які він може реагувати. Базується на 3 поняттях : Інкапсуляція – комбінування даних з процедурами і функціями Наслідування – можливість використання вже визначених об’єктів Поліморфізм – це можливість визначення єдиної за іменем дії ВІЗУАЛЬНЕ ПРОГРАМУВАННЯ – це практичне застосування ООП при використанні готових бібліотек компонентів, передбачених середовищем програмування.

Системи програмування – це засоби, які надають можливість автоматизації процесу створення та опрацювання програм користувача :Системи програмування – це засоби, які надають можливість автоматизації процесу створення та опрацювання програм користувача : Інтегровані середовища програмування – це засоби, які об’єднують редактор текстів програм, транслятор, засоби для складання та налагоджування програм ( Turbo Pascal, Turbo Basic ). Системи візуального програмування – це засоби, що надають можливість швидкого створення програм шляхом візуального проектування макета в графічному вигляді ( Visual Basic, Delphi ).

Транслятори (з анг.  translate – “перекладати”) – переклад з мови програмування в мову машинних кодів.Транслятори (з анг. translate – “перекладати”) – переклад з мови програмування в мову машинних кодів. Будь-який транслятор виконує 2 основні задачі : Аналіз програми , що транслюється, в результаті чого визначається її коректність. При виявленні помилок транслятор вказує на ті місця програми, де порушені правила її написання. Генерація вихідної програми мовою команд комп’ютера. Транслятори є двох видів : Інтерпретатори перекладають по одній команді або оператору вхідної програми на машинну мову і відразу виконують її ( Basic ). Компілятори перекладають всю програму, написану мовою програмування високого рівня, на машинну мову, після чого програма записується в оперативну пам’ять і виконується ( Pascal ).

Транслятори • Транслятор – це програма призначена для перекладу програми з однієї мови програмування на іншу.Транслятори • Транслятор – це програма призначена для перекладу програми з однієї мови програмування на іншу. • Частіше всього – з людської мови на машинну.

Бройченко А. Г. 2006 Види трансляторів • Транслятори бувають: - компіляторами; - інтерпритаторами.  • КомпіляторБройченко А. Г. 2006 Види трансляторів • Транслятори бувають: — компіляторами; — інтерпритаторами. • Компілятор перекладає відразу всю програму, а потім вона виконується ПК. • Інтерпритатор перекладає програму по одній команді та виконує також по одній команді. • Мова-інтерпритатор – Basic. • Мова-компілятор – Pascal.

Про мови програмування •  Перший програміст – Ада Левлейс (Байрон), створила програму для ткацького верстата.Про мови програмування • Перший програміст – Ада Левлейс (Байрон), створила програму для ткацького верстата. • Мови високого рівня з ’ явилися у середині 50 -х років ХХ століття. Одні з перших мов Фортран та Алгол. • В середині 60 -х (1966) в Дартмудському коледжі (США) було створено мов Бейсик. Мова для початківців. • В 1971 р. з ’ явилася мова Паскаль, яка є популярною і досі. Створена мова була швейцарцем Ніклаусом Віртом (пішло слово “віртуальний”). • На основі Паскаля у середині 70 -х була створена мова Ада. • В 1972 р. створено мову Сі Деннісом Рітчі.

Основні поняття мови Паскаль Алфавіт латинські символи кирилиці цифри від 0 до 9 математичні символи: Основні поняття мови Паскаль Алфавіт латинські символи кирилиці цифри від 0 до 9 математичні символи: + — * / = розділові знаки: ( ) [ ] { } , . : ; ‘ Команди введення – виведення; присвоєння; складена; розгалуження; циклу Слова службов і ідентифікатори стандартні імена. Рік створення: 1960 Автор: професор Ніколаус Вірт зі Швейцарії Призначення: навчання студентів програмуванню Використання: розв ’ язування різноманітних задачІсторична довідка

Основні поняття мови Паскаль Алфавіт латинські символи кирилиці цифри від 0 до 9 математичні символи: Основні поняття мови Паскаль Алфавіт латинські символи кирилиці цифри від 0 до 9 математичні символи: + — * / = розділові знаки: ( ) [ ] { } , . : ; ‘ Команди введення – виведення; присвоєння; складена; розгалуження; циклу Слова службов і ідентифікатори стандартні імена. Рік створення: 1960 Автор: професор Ніколаус Вірт зі Швейцарії Призначення: навчання студентів програмуванню Використання: розв ’ язування різноманітних задачІсторична довідка

Двійкова система числення – це система, в якій для запису чисел використовують дві цифри 0 іДвійкова система числення – це система, в якій для запису чисел використовують дві цифри 0 і 1. Основою двійкової системи числення є число 2. Для запису числа у двійковій системі числення використовується представле-ння цього числа за допомогою степенів числа 2.

n 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 2 n 1 2n 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 2 n 1 2 4 8 16 32 64 128 256 512 1024 Скориставшись цією таблицею можна записати: 0=0 2 0 1=2 0 =1 2 0 2=2 1 =1 2 1 +1 2 0 3=2+1=2 1 +2 0 =1 2 1 +1 2 0 25=16+8+1=2 4 +2 3 +2 0 =1 2 4 +1 2 3 +0 2 2 +0 2 1 +1 2 0 Загальний вигляд a n 2 n +a n-1 2 n-1 +…+a 1 2 1 +a 0 2 0 а n , a n-1 … a 1 , a 0 можуть бути 0 або 1 і а n =1.

Двійковий код числа – запис цього числа у двійковій системі.  Отже, двійковим кодом числа будеДвійковий код числа – запис цього числа у двійковій системі. Отже, двійковим кодом числа буде послідовність коефіцієнтів а n , a n-1 … a 1 , a 0 . Двійкові коди наших прикладів: 0=0 2 1=1 2 2=10 2 3=11 2 25=

Запис двійкового коду числа Число ділиться на 2 і остачі від ділення, записані у зворотньому порядку,Запис двійкового коду числа Число ділиться на 2 і остачі від ділення, записані у зворотньому порядку, утворюють двійковий код числа. 38 2 2 18 18 0 19 18 1 2 9 8 1 2 4 4 2 2 2 0 2 1 0 1 2 00 38=

Переведення числа з двійкової системи числення в десяткову Нехай заданий двійковий код 11010 2. Найлівіший –Переведення числа з двійкової системи числення в десяткову Нехай заданий двійковий код 11010 2. Найлівіший – старший біт – має номер 4. Отже, перший доданок дорівнює 1 2 4. Наступний біт має номер 3 , тому другий доданок дорівнює 1 2 3. аналогічно отримаємо решту доданків: 0 2 2 , 1 2 1 , 0 2 0. Шукане число є сумою чотирьох доданків: 1 2 4 +1 2 3 +0 2 2 +1 2 1 +0 2 0 =16+8+2=26. Отже, 11010 2 =26. 101011 2 =1 2 5 +0 2 4 +1 2 3 +0 2 2 +1 2 1 +1 2 0 =32+8+2+1=

ASCII коди 29 0 E ASCII коди

Виконайте практично : 1 2 Попрацюйте з таблицею ascii коди.  Виконайте практично : 1 2 Попрацюйте з таблицею ascii коди.

Домашнє завдання Домашнє завдання