Скачать презентацию Лекція 6 Ренесанс в Італії Ренесанс в Західній Скачать презентацию Лекція 6 Ренесанс в Італії Ренесанс в Західній

RaneVidrodzenie.pptx

  • Количество слайдов: 57

Лекція 6 Ренесанс в Італії. Ренесанс в Західній Європі (від франц. Renaissance Відродження) охоплює Лекція 6 Ренесанс в Італії. Ренесанс в Західній Європі (від франц. Renaissance Відродження) охоплює період від останньої третини ХІІІ ст. до кінця XVI ст. , а в Англії він тривав ще й на початку XVIІ ст. Лектор: доц. кафедри ДОА НУ”Львівська політехніка”, к. арх. Клименюк Тетяна Михайлівна

Найповніше й найпослідовніше еволюція Відродження проходила в Італії де чітко вирізняються чотири її етапи: Найповніше й найпослідовніше еволюція Відродження проходила в Італії де чітко вирізняються чотири її етапи: так званий Проторенесанс (остання третина ХІІІ – початок ХІУ ст. ) період під час якого з’явилися перші ознаки якісних змін у культурному процесі) та власне Відродження, в якому розрізняють раннє (початок ХІУ – 90 -ті рр. ХУ ст. ) Високе (90 -ті рр. ХУ – початок ХУІ ст. ) і пізне Відродження (40 -ві рр. ХУІ – початок ХУІІ ст. ) та період стилю бароко – ХУІІ ст. Палаццо епохи Раннього Ренесансу поєднують риси нової раціональної структури з елементами середньовічної замкової архітектури.

Палаццо Пітті (арх. Брунелескі, 1458) Палаццо Пітті (арх. Брунелескі, 1458)

Палаццо Медічі-Рікардо (1444 -1452). Архітектро Мікелоццо де Бартоломео. Квадратна в плані будівля зі сторонами Палаццо Медічі-Рікардо (1444 -1452). Архітектро Мікелоццо де Бартоломео. Квадратна в плані будівля зі сторонами 40 x 38 м. має невеликий внутрішній двір із характерною для цього періоду вишуканою галереєю.

Палаццо Ручеллаі (побудовано 1446 -1452 арх. Росселіно за проектом арх. Альберті 1404 -1472; « Палаццо Ручеллаі (побудовано 1446 -1452 арх. Росселіно за проектом арх. Альберті 1404 -1472; « 10 книг про зодчество» )

Палаццо Ручеллаї, побудованого архітектором Росселіно по проекту Леона Батиста А л ь б е Палаццо Ручеллаї, побудованого архітектором Росселіно по проекту Леона Батиста А л ь б е р т і (1404 – 1472 рр. ), автора знаменитих “Десять книг про зодьчество” – енциклопедії будівельного мистецтва Відродження.

Палаццо Вендрамін – Калерджи (Петро Ломбардо) Палаццо Вендрамін – Калерджи (Петро Ломбардо)

Площа ді Сантіссіма Аннунціата (Оспедале дельї Інноченті)(арх. Виховний будинок ; 1422 -1429 рр. ) Площа ді Сантіссіма Аннунціата (Оспедале дельї Інноченті)(арх. Виховний будинок ; 1422 -1429 рр. )

Виховний будинок (арх. Філіппо Брунеллескі, 1444) Виховний будинок (арх. Філіппо Брунеллескі, 1444)

Виховний будинок Філіппо Брунеллескі (Брунеллеско), 1377 -1446 рр. , італійський зодчий, засновник архітектури Відродження, Виховний будинок Філіппо Брунеллескі (Брунеллеско), 1377 -1446 рр. , італійський зодчий, засновник архітектури Відродження, практик і теоретик

Купол Санта Марія дел Фіоре у Флоренції, 1420 ( арх. Ф. Брунеллескі, 1377 -1446). Купол Санта Марія дел Фіоре у Флоренції, 1420 ( арх. Ф. Брунеллескі, 1377 -1446). Собор 1296 – Арнольфо ді Камбіо: довжина – 169 м, ширина середохрестя 42 м, висота під куполом – 91 м, з ліхтарем 107 м,

Кампоніла (1334 -1359 рр. ) і купол (1420 -1436 рр. ) собору Санта-Марія дель Кампоніла (1334 -1359 рр. ) і купол (1420 -1436 рр. ) собору Санта-Марія дель Фьоре у Флоренції.

Конструктивна схема купола: 8 граній з вапняку зовні, 16 в середині; Задум відомий з Конструктивна схема купола: 8 граній з вапняку зовні, 16 в середині; Задум відомий з 14 ст. , 1367 – затвердили модель

Перебудова готичного двору палаццо Дожжей (Петро Ломбардо) Перебудова готичного двору палаццо Дожжей (Петро Ломбардо)

Палаццо Венецкі (арх. Петрасанта, друга пол. 15 ст. – про що можливо довідатися лише Палаццо Венецкі (арх. Петрасанта, друга пол. 15 ст. – про що можливо довідатися лише по вигляду внутрішнього двору)

Палаццо Канчеллерія (арх. Альберті, 1485) Палаццо Канчеллерія (арх. Альберті, 1485)

Палаццо Фарнезе в Римі 1514 -1589 (арх. Антоніо да Сангалло) Палаццо Фарнезе в Римі 1514 -1589 (арх. Антоніо да Сангалло)

Двір палаццо Фарнезе Двір палаццо Фарнезе

Італійська храмова архітектура Раннього Відродження Джуліано да Сангалло. Церква Мадонни делле Карчері у Прато. Італійська храмова архітектура Раннього Відродження Джуліано да Сангалло. Церква Мадонни делле Карчері у Прато. 1485 -1491 рр. Для Раннього Відродження характерно два типи церков: базиліка і церква або каплиця з центричним розплануванням.

Стара сакристія церкви Сан-Лоренцо у Флоренції 1418 -1428 рр. Арх. Філіппо Брунеллескі. План квадратний Стара сакристія церкви Сан-Лоренцо у Флоренції 1418 -1428 рр. Арх. Філіппо Брунеллескі. План квадратний 11 х11 м з прилеглим до нього меншим квадратом вівтаря.

Інтер’єр церкви Сан Лоренцо Інтер’єр церкви Сан Лоренцо

Тринефна церква Санто-Спіріто, 1436 -1444, 1487 рр. , план у формі латинського хреста, на Тринефна церква Санто-Спіріто, 1436 -1444, 1487 рр. , план у формі латинського хреста, на середохресті Ф. Брунеллескі створив купол на барабані, який підтримують чотири підпружні арки, що стоять на стовпах, прикрашених пілястрами.

План та інтер’єр базиліки Санто-Спіріто (1436 -1444, 1487 рр. ), арх. Ф. Брунеллескі План та інтер’єр базиліки Санто-Спіріто (1436 -1444, 1487 рр. ), арх. Ф. Брунеллескі

Капела Пацці (1429 р. ) монастиря Санта-Кроче, Флоренція, , (арх. Ф. Брунеллескі); біла штукатурка, Капела Пацці (1429 р. ) монастиря Санта-Кроче, Флоренція, , (арх. Ф. Брунеллескі); біла штукатурка, коринфський портик (деталі – колони, пілястри, консолі вирубані з місцевого сірого каменю)

Капела Пацці. Інтер’єр та розріз. Капела Пацці. Інтер’єр та розріз.

Капела Пацці. Інтер’єр та план Капела Пацці. Інтер’єр та план

Церква Сант-Андреа в Мантуї, арх. Леон Баттіста Альберті, 1470 -1597, 1737 рр. бічні нефи Церква Сант-Андреа в Мантуї, арх. Леон Баттіста Альберті, 1470 -1597, 1737 рр. бічні нефи 1404 -1472 рр. , гуманіст, теоретик базиліки заміняють каплиці, які виходять у центральний неф, мистецтва, архітектор, живописець, музикант.

Фасад та план Церкви Сант. Андреа в Мантуї Фасад та план Церкви Сант. Андреа в Мантуї

Центральний собор Ріміні був споруджений навколо давньої готичної церкви Сан. Франческо. Храм Малатеста – Центральний собор Ріміні був споруджений навколо давньої готичної церкви Сан. Франческо. Храм Малатеста – зовні робота Альберті, архітектура інтер’єру – Матгео де Пасті, прикраси і барельєфи бічних капел – Агостіно ді Дуччо.

У 1458 -1470 рр. у Флоренції архітектор Альберті зводить західний фасад готичної церкви Санта-Марія У 1458 -1470 рр. у Флоренції архітектор Альберті зводить західний фасад готичної церкви Санта-Марія Новелла у інкрустаційній манері.

В базиліці Санта-Марія Новелла зберігаються чисельні твори мистецтва ХІУ-ХУІ ст. В базиліці Санта-Марія Новелла зберігаються чисельні твори мистецтва ХІУ-ХУІ ст.

Санта Марія деі Міраколі у Венеції, приклад поєднання місцевих і класичних стилів; фасад прикрашений Санта Марія деі Міраколі у Венеції, приклад поєднання місцевих і класичних стилів; фасад прикрашений коринфськими і іонічними пілястрами і покритий дорогим кольоровим мармуром 1481 -1489, (арх. Петро Ломбардо)

Розріз. Костел Санта Марія деі Міраколі у Венеції Розріз. Костел Санта Марія деі Міраколі у Венеції

Скуола ді Сан-Марко. Арх. П. Ломбардо. М. Кодуччо, кінець XVст. Скуола ді Сан-Марко. Арх. П. Ломбардо. М. Кодуччо, кінець XVст.

Вид на Флоренцію з башти Джотто Вид на Флоренцію з башти Джотто

Високе Відродження 90 -ті рр. ХУ – початок ХУІ ст. Донато Браманте (справжнє ім’я Високе Відродження 90 -ті рр. ХУ – початок ХУІ ст. Донато Браманте (справжнє ім’я Донато Паскуччо д’Антоніо; 1444 -1514 рр. ) Першою самостійною його роботою стала перебудова і розширення церкви Санта. Марія прессо Сан-Сатіро в Мілані. 1479 -1483 рр.

Санта Марія делла Граціє в Мілані, розпочата в 1492 р. , (арх. Донато Браманте, Санта Марія делла Граціє в Мілані, розпочата в 1492 р. , (арх. Донато Браманте, 1444 -1514 рр. ) • Бажаючи приготувати собі мавзолей, герцог Л. Моро доручив своїм архітекторам додати нову частину і хор до готичної церкви. Нова частина має виразний центричний характер. Велика баня ззовні схована в високо піднятому барабані з іонічним дахом. Об’єми піднімаються догори сходами, підкреслюючи значення барабану.

Тайна Вечеря Тайна Вечеря

У 1500 -1504 рр. Браманте будує двір монастиря Санта-Марія делла Паче. У 1500 -1504 рр. Браманте будує двір монастиря Санта-Марія делла Паче.

У 1502 р. Д. Браманте створює двоярусну ротонду - Темп’єтто. Нездійснений проект Браманте комплексу У 1502 р. Д. Браманте створює двоярусну ротонду - Темп’єтто. Нездійснений проект Браманте комплексу Сан-Пьєтро ін монторіо за Себастьяно Серліо

Темп’єтто. Темп’єтто.

Визнання Темп’єтто принесло Д. Браманте призначення на посаду головного архітектора Ватікану. Визнання Темп’єтто принесло Д. Браманте призначення на посаду головного архітектора Ватікану.

Деталі та фрагменти Темп’єтто Деталі та фрагменти Темп’єтто

Площа св. Петра в Римі Площа св. Петра в Римі

Собор св. Петра в Римі, 1506 -1514 рр. 1. 1452 -1454 рр. – проект Собор св. Петра в Римі, 1506 -1514 рр. 1. 1452 -1454 рр. – проект Бернардо Росселино; 2. 1505 р. проект Браманте; 3. 1414 р. – проект Рафаеля Санті; 4. 1536 р. проект Антоніо да Сангалло; 5. 1547 р. – проект Мікеланжжело; 6. 1607 р. Д. Фонтано, К. Модерна.

1452 -1454 рр. – проект Бернардо Росселино розпочав будівництво, заклав хори та фундаменти поперечного 1452 -1454 рр. – проект Бернардо Росселино розпочав будівництво, заклав хори та фундаменти поперечного нефу; роботи призупинили з смерттю папи Миколая У. 1414 р. – проект Рафаеля Санті; 1536 р. проект Антоніо да Сангалло.

Проект Перуцці; 1547 р. – проект Мікеланджело Проект Перуцці; 1547 р. – проект Мікеланджело

1607 р. Д. Фонтано, К. Модерна; Купол Мікеланджело 1607 р. Д. Фонтано, К. Модерна; Купол Мікеланджело

Макет Антоніо да Сангалло; Фасад К. Модерна Макет Антоніо да Сангалло; Фасад К. Модерна

Фасад К. Модерна; інтер’єр Фасад К. Модерна; інтер’єр

Арх. Антоніо да Сангалло Арх. Антоніо да Сангалло

Палаццо Строцці, двір. Палаццо Строцці, двір.