Коротко о SOLID и SOA
Введение Ø SOLID и SOA – совокупность принципов расширяемого программирования Ø Все SOLID и SOA принципы вы прекрасно знаете, просто для этого придумали специальные термины Ø Ознакомиться с принципами стоит, чтобы как и в случае с Go. F Design Patterns понимать о чем речь
SOLID S Single responsibility principle Every class should have a single responsibility, and that responsibility should be entirely encapsulated by the class. O Open/closed principle Software entities should be open for extension, but closed for modification. L Liskov substitution principle Objects in a program should be replaceable with instances of their subtypes without altering the correctness of that program. I Interface segregation principle Many client-specific interfaces are better than one general-purpose interface. D Dependency inversion principle A. High-level modules should not depend on low-level modules. Both should depend on abstractions. B. Abstractions should not depend upon details. Details should depend upon abstractions.
SOA Ø SOA – service-oriented architecture – модульный подход к разработке приложений Ø Основан на использовании распределенных, слабо связанных заменяемых компонентов (сервисов) Ø Сервисы заранее ничего не знают о приложении, которое их вызовет Ø Приложение не знает, каким образом сервисы выполняют свою задачу
SOA pdf text + keywords text IPdf. To. Text. Converte r IKeywords. Extractor Pdf. To. Text. Converter Keywords. Extractor Service IDocument. Storage Local. Document. Storage Db. Document. Storage Service Ø Каждый сервис можно переиспользовать, подменить, сделать веб-сервисом
Заключение Ø SOLID: На самом деле принципов намного больше, если подумать, но все они не сложатся в красивое слово SOLID Ø SOA: В общем-то подход называется «интерфейс» , но его красиво назвали SOA
THANKS FOR YOUR ATTENTION! ANY QUESTIONS? Коротко о SOLID и SOA Author: