Cynicism.pptx
- Количество слайдов: 7
Cynicism Done by: Zhamukhan Nurbek CSSE 122 k
• Cynicism (Greek: κυνισμός) is a school of ancient Greek philosophy as practiced by the Cynics (Greek: Κυνικοί, Latin: Cynici). For the Cynics, thepurpose of life was to live in virtue, in agreement with nature. As reasoning creatures, people could gain happiness by rigorous training and by living in a way which was natural for humans, rejecting all conventional desires for wealth, power, sex, and fame. Instead, they were to lead a simple life free from all possessions. • Цинизм является школой древнегреческой философии, как практикуется Циники. Для циников, целью жизни было жить в добродетели, в согласии с природой. В качестве довода существами, люди могут получить счастье, строгое обучение и живя таким образом, что было естественно для человека, отвергая все обычные желания к богатству, власти, секса и славы. Вместо этого, они должны были вести простую жизнь, свободную от всех владений.
• The origin of the Cynic name kunikos, a Greek word meaning “dog-like”, is a point of contention. Two competing stories explain the source of the name using the figure of Antisthenes (who Diogenes Laertius identifies controversially as the original Cynic), and yet a third explanation uses the figure of Diogenes of Sinope.
• The first Cynics, beginning most clearly with Diogenes of Sinope, embraced their title: they barked at those who displeased them, spurned Athenian etiquette, and lived from nature. In other words, what may have originated as a disparaging label became the designation of a philosophical vocation. • Первые Циники, начиная наиболее ясно с Диогена из Sinope, охватили свое название: они лаяли на тех, кто вызвал недовольство у них, отверг Афинский этикет и жил от природы. Другими словами, что, возможно, произошло, поскольку пренебрежительный лейбл стал обозначением философского призвания.
• Foremost for understanding the Cynic conception of ethics is that virtue is a life lived in accord with nature. Nature offers the clearest indication of how to live the good life, which is characterized by reason, self-sufficiency, and freedom. Social conventions, however, can hinder the good life by compromising freedom and setting up a code of conduct that is opposed to nature and reason. Conventions are not inherently bad; however, for the Cynic, conventions are often absurd and worthy of ridicule. The Cynics deride the attention paid to the Olympics, the “big thieves” who run the temples and are seen carrying away the “little thieves” who steal from them, politicians as well as the philosophers who attend their courts, fashion, and prayers for such things as fame and fortune. • В первую очередь для того, чтобы понять концепцию Циника этики то, что достоинство - жизнь, жившая в соответствии с природой. Природа предлагает самый ясный признак того, как жить хорошей жизнью, которая характеризуется причиной, самостоятельностью и свободой. Социальные соглашения, однако, могут препятствовать хорошей жизни, ставя под угрозу свободу и настраивая нормы поведения, которые настроены против природы и причины. Соглашения не неотъемлемо плохи; однако, для Циника, соглашения часто абсурдны и достойны насмешки. Циники высмеивают внимание, обращенное на Олимпийские Игры, “крупные воры”, которые управляют храмами и замечены уносящие “маленьких воров”, которые крадут от них, политиков так же как философов, которые посещают их суды, моду и молитвы о таких вещах как слава и богатство.
• The Cynics clearly privilege freedom, but not merely in a personal sense as a kind of negative liberty. Instead, freedom is advocated in three related forms: eleutheria, freedom or liberty, autarkeia, self-sufficiency, and parrhēsia, freedom of speech or frankness. Their conception of freedom has some shared aspects with other ancient schools; the notion of autonomy which derives from the imperative that reason rule over the passions is found in the ethics of multiple Classical and Hellenistic thinkers. A specifically Cynic sense of freedom, though, is evident in parrhēsia*. • *Parrhesia was a fundamental component of the democracy of Classical Athens. In assemblies and the courts Athenians were free to say almost anything. Elsewhere there were limits to what might be said; freedom to discuss politics, morals, religion, or to criticize people would depend on context: by whom it was made, and when, and how, and where.
Thank you for attention!
Cynicism.pptx