Скачать презентацию АРХІТЕКУРА СТИЛІ АРХІТЕКТРИ РІЗНИХ ЭПОХ І КРАЇН АРХІТЕКТУРА-ТЕЖ Скачать презентацию АРХІТЕКУРА СТИЛІ АРХІТЕКТРИ РІЗНИХ ЭПОХ І КРАЇН АРХІТЕКТУРА-ТЕЖ

9556.ppt

  • Количество слайдов: 41

АРХІТЕКУРА СТИЛІ АРХІТЕКТРИ РІЗНИХ ЭПОХ І КРАЇН “АРХІТЕКТУРА-ТЕЖ ЛІТОПИС СВІТУ: ВОНА КАЖЕ ТОДІ, КОЛИ АРХІТЕКУРА СТИЛІ АРХІТЕКТРИ РІЗНИХ ЭПОХ І КРАЇН “АРХІТЕКТУРА-ТЕЖ ЛІТОПИС СВІТУ: ВОНА КАЖЕ ТОДІ, КОЛИ ВЖЕ МОВЧАТЬ І ПІСНІ, І ЛЕГЕНДИ! « МИКОЛА ГОГОЛЬ РАБОТУ ВИКОНАВ АРСЕНЕНКО ВЛАДИСЛАВ 1

2 2

ПОНЯТТЯ «АРХІТЕКТУРА» СЛОВО «АРХІТЕКТУРА» ПОХОДИТЬ ВІД ГРЕЦЬКОГО СЛОВА «ARCHITECTON» , ЩО ОЗНАЧАЄ «МАЙСТЕР-БУДІВЕЛЬНИК» . ПОНЯТТЯ «АРХІТЕКТУРА» СЛОВО «АРХІТЕКТУРА» ПОХОДИТЬ ВІД ГРЕЦЬКОГО СЛОВА «ARCHITECTON» , ЩО ОЗНАЧАЄ «МАЙСТЕР-БУДІВЕЛЬНИК» . АРХІТЕКТУРА-ЦЕ БУДІВЕЛЬНЕ МИСТЕЦТВО, ВИД ТВОРЧОСТІ, ФОРМУЮТЬ ДІЙСНІСТЬ ЗА ЗАКОНАМИ КРАСИ АРХІТЕКТУРА ВИСЛОВЛЮЄ ХАРАКТЕР ЕПОХИ. 3

АНТИЧНА АРХІТЕКТУРА ТЕРМІН «АНТИЧНИЙ» БУВ ВВЕДЕНО ІТАЛІЙСЬКИМИ ГУМАНІСТАМИ. В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ГРЕКОРИМСЬКОЇ АНТИЧНА АРХІТЕКТУРА ТЕРМІН «АНТИЧНИЙ» БУВ ВВЕДЕНО ІТАЛІЙСЬКИМИ ГУМАНІСТАМИ. В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ГРЕКОРИМСЬКОЇ КУЛЬТУРИ, НАЙВІДОМІШОЮ З ВІДОМИХ У ТОЙ ЧАС. ПЕРІОД АНТИЧНОСТІ ПОЧИНАЄТЬСЯ У 3 -МУ ТИСЯЧОЛІТТІ ДО Н. Е. І ЗАКІНЧУЄТЬСЯ У 5 Н. Е. (лат. antiquus-ДРЕВНІЙ). 4

ІСТОРІЮ АНТИЧНОГО СВІТУ ПРИЙНЯТО ДІЛИТИ НА КІЛЬКА ПЕРІОДІВ: НАЙДАВНІШИЙ ПЕРІОД АРХАЇЧНИЙ ПЕРІОД КЛАСИЧНИЙ ПЕРІОД ІСТОРІЮ АНТИЧНОГО СВІТУ ПРИЙНЯТО ДІЛИТИ НА КІЛЬКА ПЕРІОДІВ: НАЙДАВНІШИЙ ПЕРІОД АРХАЇЧНИЙ ПЕРІОД КЛАСИЧНИЙ ПЕРІОД ЕЛІНІЧЕСЬКИЙ ПЕРІОД 5

6 6

ГРЕЦЬКА АРХІТЕКТУРА У кінці II тисячоліття до н. е. на Пелопоннесский півострів прийшли представники ГРЕЦЬКА АРХІТЕКТУРА У кінці II тисячоліття до н. е. на Пелопоннесский півострів прийшли представники інших грецьких племен - дорійці, іонійці та еолійцІ. Країна, в якій вони опинилися, рясніла матеріалами - глиною, придатної для випалу, деревом, але перш за все каменем, від грубого вапняку до тонкозернистого мармуру На цих територіях з порізаним морським берегом утворилися міста-держави, ревно захищали свою незалежність. Над усе громадяни ставили процвітання держави і підвищення його добробуту, зводячи громадські будівлі і встановлюючи статуї. 7

ХРАМИ ГРЕЦІЇ. Греки представляли своїх богів антропоморфними істотами, безсмертними і більш могутніми, ніж звичайні ХРАМИ ГРЕЦІЇ. Греки представляли своїх богів антропоморфними істотами, безсмертними і більш могутніми, ніж звичайні чоловіки і жінки, проте інтереси, пристрасті і слабкості богів носили цілком «людський» характер. Будучи житлом божества, храм повинен був володіти ясною і раціонально побудованої формою. Складніше архітектурними конструкціями володіли простиль, де перед храмом в антах ставилося портик зі вільностоячі колонами, і амфипростиль, в якому такі портики розташовувалися з обох торців. У більш великих храмах до однієї з перерахованих архітектурних форм додавалася колонада, що оточувала будинок з чотирьох сторін. 8

ХРАМЫ ГРЕЦИИ v ХРАМ ГЕРЫ • ПАРФЕНОН v АКРОПОЛЬ 9 ХРАМЫ ГРЕЦИИ v ХРАМ ГЕРЫ • ПАРФЕНОН v АКРОПОЛЬ 9

ХРАМ ГЕРЫ Однією з найбільш ранніх відомих нам храмових будівель був храм Гери в ХРАМ ГЕРЫ Однією з найбільш ранніх відомих нам храмових будівель був храм Гери в Олімпії. Але на його місці знайдені тільки мармурові архітектурні деталі і уламки, але відомо, що спочатку колони були дерев'яними, причому є підтвердження того, що заміна дерева мармуром здійснювалася поступово, у міру того, як дерев'яні частини будівлі згнивають, втрачаючи міцність. Однак досить важкі пропорції найдавніших мармурових колон, що збереглися до нашого часу, свідчать про розуміння їх ролі саме в роботі кам'яної конструкції. Майстри шліфували кожну деталь, поки століття експериментування не привели до витонченості та досконалості Парфенона 10

Безперечна простота і дизайн Парфенона захоплює всіх. Ця відоме у всьому світі споруда, повне Безперечна простота і дизайн Парфенона захоплює всіх. Ця відоме у всьому світі споруда, повне краси й гармонії є насправді храмом Діви (грецькою «Парфена» ) Афіни. Він побудований в доричному стилі з мармуру видобутого на горі Пендель, на тому ж самому місці, де стояли два його попередники. Парфенон будували 15 років (447 -432 до н. е. ). Тонке рівновагу білих колон Парфенона, що стоять на тлі блакитного неба, захоплює покоління і покоління, і служить вічним символом душі і генія людства 11

ПАРФЕНОН. АФІНИ. 12 ПАРФЕНОН. АФІНИ. 12

Ніхто і ніщо не може встояти перед красою Акрополя 156 -ти метрової вапнякової скелею, Ніхто і ніщо не може встояти перед красою Акрополя 156 -ти метрової вапнякової скелею, витонченої короною міста Афін. Археологіческіе розкопки на схилі і вершині Акрополя, відкрили нам, що це Священна Скала була вперше населена в неолітичний період, 6000 років тому назад. Первий кам'яний храм був побудований на Акрополі на початку 6 -го століття до н. е. , Замінивши дерев'яний, і служив він культу Богині Афіні. Деякі скульптури з його фронтону притулилися в Музеї Акрополя. Під час перських воєн Акрополь був розграбований (480 -479 до н. е. ). Розкішні пам'ятники, які ми бачимо сьогодні, відносяться до великої епохи, коли на чолі Перікла сталася реконструкція святилищ (460 -429 до н. е. ). З цього часу і протягом усього Середньовіччя, Акрополь залишився недоторканим, і тільки в 1687 -му році деякі споруди були частково зруйновані 13.

14 14

Архітектура Стародавнього Риму ділится на кілька періодів: ØРеспубліканський період (V — I вв. до Архітектура Стародавнього Риму ділится на кілька періодів: ØРеспубліканський період (V — I вв. до н. е. ) ØІмператорський період (31 г. до н. е. — V в. н. е. ) ØЧаси імператора Константина (306— 337 гг. н. е. ) 15

ПАНТЕОН (грец. храм, присвячений усім богам), єдине збережене в Римі (висотою 43 м), найбільше ПАНТЕОН (грец. храм, присвячений усім богам), єдине збережене в Римі (висотою 43 м), найбільше античне купольне споруду. Пантеон був побудований в 115 -125 рр. . при Адріані на місці аналогічного храму 27 р. до н. е. , спорудженого Агріппою, але в 110 р. знищеного ударом блискавки. З VII ст. знаходиться у володінні папи і є християнською церквою (Санта Марія Ротонда). У ній серед інших знаходиться гробниця Рафаеля. На честь Пантеону у 1791 р. класицистична церква св. Женев'єви, покровительки Парижа, була перейменована у Французький Пантеон (з тих пір - храм пошани). Свою назву він отримав тому, що разом зі статуями Марса і Венери там були встановлені статуї багатьох інших богів. серед богів була поставлена статуя обожненого Юлія Цезаря, Августа, Агріппа. 16

17 17

18 18

У 70 -90 РР. Н. Е. БУВ ЗБУДОВАНО НАЙБІЛЬШИЙ АМФІТЕАТР СТАРОДАВНЬОГО РИМУ-ОВАЛЬНИЙ У ПЛАНІ У 70 -90 РР. Н. Е. БУВ ЗБУДОВАНО НАЙБІЛЬШИЙ АМФІТЕАТР СТАРОДАВНЬОГО РИМУ-ОВАЛЬНИЙ У ПЛАНІ КОЛІЗЕЙ, РОЗРАХОВАНИЙ НА 56 ТИСЯЧ ГЛЯДАЧІВ. ЙОГО ДІАМЕТР 188 І 156 м, ВИСОТА 48, 5 М. АРХІТЕКТУРНА СИСТЕМА КОЛІЗЕЮ ПРЕДСТАВЛЯЄ СОБОЮ ТРИ ЯРУСИ КОРПІЧНОБЕТОННИХ ОПОР, ПІДТРИМУЮТЬ ОБЛИЦЬОВАНІ МАРМУРОМ МІСЦЯ ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ. ГАЛЕРЕЇ ДВОХ НІЖНІХ ЯРУСІВТРАДИЦІЙНІ ЦИЛІНДРИЧНІ СКЛЕПІННЯ. У ЗБУДОВАНОГО ПІЗНІШЕ ТРЕТІЙ ЯРУС ЗАСТОСОВАНІ ХРЕСТОВІ СКЛЕПІННЯ , УТВОРЕНІ ПЕРЕТИНАННЯМ ДВОХ ЦИЛІНДРИЧНИХ. СТІН. ЗАВЕРШЕНО ВИСОКИМ АТТИКОМ - СТІНКОЮ НАД ВІНЧАЮЧИМ КАРНІЗОМ. КОЛІЗЕЙ СПРАВЛЯЄ ВРАЖЕННЯ ПОТУЖНОСТІ І СИЛИ. 19

20 20

СОФІЯ В КОНСТАНТИНОПОЛІ СОФІЯ В НАЙВІДОМІШИЙ ДОБУТОК ВІЗАЙТІЙСЬКОГО ЗОДЧЕСТВА. ГЛАВНИЙ СОБОР СТОЛИЦІ ІМПЕРІЇ, БУДУВАЛИ СОФІЯ В КОНСТАНТИНОПОЛІ СОФІЯ В НАЙВІДОМІШИЙ ДОБУТОК ВІЗАЙТІЙСЬКОГО ЗОДЧЕСТВА. ГЛАВНИЙ СОБОР СТОЛИЦІ ІМПЕРІЇ, БУДУВАЛИ МАЙСТРИ АНФІМІЯ І ІСІДОР. ОСНОВНА СКЛАДНІСТЬ, ЯКУ ЇМ ДОВЕЛОСЯ ПОДОЛАТИ ПРИ БУДІВНИЦТВІ ХРАМУ СВЯТОЇ СОФІЇ, ПОЛЯГАЛО В ГРАНДІОЗНОСТІ РОЗМІРАХ БУДІВЛІ. ЗАМОВЛЕНО ІМПЕРАТОРОМ ЮСТІНІАНОМ. ВІЗАНТІЙЦИ НЕ МАЛИ ПІД РУКОЮ СИРОВИНИ ДЛЯ ВИРОБНИЦТВА БЕТОНУ, ТОМУ ШЕДЕВРОМ АРХУТЕКТУРНОЇ ДУМКИ АНФІМІЙ І ІСІДОР ГІГАНТСЬКА ПІВСФЕРА ГОЛОВНОГО КУПОЛАЯКІ ПІДТРИМУЮТЬ «СКЕЛЕТ» ХИТРОСПЛЕТІННЯ ЧИСЛЕННИХ АРОК І СКЛЕПІНЬ, НЕСУТЬ ОСНОВНУ НАГРУЗКУ. ГОЛОВНИЙ СОБОР ІМПЕРІЇ НЕ МІГ ЗАЛИШИТИСЬ БЕЗ ВНУТРІШНЬОГО ПРИКРАСИ-ВИБЛИСКУВАЛА МОЗАЇКОЮ. 21

РОСІЙСЬКЕ МИСТЕЦТВО ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ПОЧИНАЮЧИ З X СТ. І ДО КІНЦЯ XVІІ СТОЛІТТЯ НЕРОЗРИВНО РОСІЙСЬКЕ МИСТЕЦТВО ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ПОЧИНАЮЧИ З X СТ. І ДО КІНЦЯ XVІІ СТОЛІТТЯ НЕРОЗРИВНО ПОВЯЗАНІ ЦЕРКВОЮ І ХРИСТИЯНСЬКОЇ ВІРОЙ. В КИЇВСЬКОЇ РУСІ У X І СТОЛІТТІ БУЛО СТВОРЕНО БУГУТО ЧУДОВИХ ХРАМІВ ПРИКРАШЕНИХ МОЗАЇКАМИ І ФРЕСКАМИ. ВСІ ДАВНЬОРУСЬКІ СПОРУДИ БУЛИ ДЕРЕВЯНІ АБО ДЕРЕВОЗЕМЛЯНИМІ. ПЕРВІ МОНУМЕНТАЛЬНОСТІ ЦЕРКВИ НА РУСІ БУЛИ ПОБУДОВАНІ ЗА ВІЗАНТІЙСЬКИМ ЗРАЗКОМ. АРХІТЕКТУРА ДЕРЕВ'ЯНИХ ЦЕРКВ БУЛА ТРЬОХ ТИПІВ: КЛЕТСЬКА ЦЕРКВА, ВОСЬМИКУТНА І ЯРУСНА. В СЕРЕДИНІ XVII СТ. РОЗВИНУТО СТИЛЬ ЦЕРКОВНА АРХІТЕКТУРА: ПОДВІЙНІ І ПОТРІЙНІ ДЕКОРАТИВНІ ШАТРО, ПОСТАВЛЕНІ НА ЗАМКНУТИЙ СВОД. ПЕРВИЙ КАМІНЬ –ЦЕГЛЯНІ БУДУВЛІ НА РУСІ БУЛИ ЗВЕДЕНІ В КИЄВІ В 90 -Х РОКАХ X СТ. 22

ЦЕРКВА 12 АПОСТОЛІВ НА ПРОПАСТЯХ. 1454 Р. ЦЕРКВА СИМЕОНА БОГОПРИНЦА ЗВЕРІНА МОНАСТИРЯ. 1467 Р ЦЕРКВА 12 АПОСТОЛІВ НА ПРОПАСТЯХ. 1454 Р. ЦЕРКВА СИМЕОНА БОГОПРИНЦА ЗВЕРІНА МОНАСТИРЯ. 1467 Р 23

ТЕРМІН «РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО» З'ЯВИВСЯ НА ПОЧАТКУ XIX СТОЛІТТЯ. СТАНОВЛЕНЕ РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО В РІЗНИХ КРАЇНАХ ТЕРМІН «РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО» З'ЯВИВСЯ НА ПОЧАТКУ XIX СТОЛІТТЯ. СТАНОВЛЕНЕ РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО В РІЗНИХ КРАЇНАХ І ОБЛАСТЯХ ЄВРОПИ ВІДБУВАЛОСЯ НЕРІВНОМІРНО. НАЧАЛИСЬ МОСОВІ БУДІВЛІ І РЕКОНСТРУКЦІЯ ЦЕРКВ. ТАК ФОРМУВАВСЬ ПЕРШИЙ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКИЙ СТИЛЬ: НАРОДЖУЄТЬСЯ РОМАНСЬКА АРХІТЕКТУРА. ЗОКРЕМА АРХІТЕКТУРА, І НАЙГОЛОВНІШЕ МОНАСТИРСЬКА, ПОСІЛА ВИДАТНЕ ПОЛОЖЕННЯ У РОМАНСЬКОМУ МИСТЕЦЬТВІ. В РОМАНСЬКІЙ АРХІТЕКТУРІ МОЖНА ВИДІЛИТИ ЗАМКОВУ ТА ЦЕРКОВНУ АРХІТЕКТУРУ. 24

ЦЕРКОВНА АРХІТЕКТУРА ВЕЛИКІ МОНАСТИРІ МАЮТЬ ВЕЛИКУ ВЛАДУ І БОГАТСТВО. В МОНАСТИРЯХ СТВОРЮВАЛИСЯ ТВОРИ АРХІТЕКТУРИ, ЦЕРКОВНА АРХІТЕКТУРА ВЕЛИКІ МОНАСТИРІ МАЮТЬ ВЕЛИКУ ВЛАДУ І БОГАТСТВО. В МОНАСТИРЯХ СТВОРЮВАЛИСЯ ТВОРИ АРХІТЕКТУРИ, СКУЛЬПТУРИ, ЖІВОПИСІ. ВІД СВЯТИНЬ ЛЮДИ ЧЕКАЛИ ДОПОМОГИ І ДИВА - ВІРИЛИ, ЩО МОЩІ СВЯТИХ ЗЦІЛЮВАЛИ ХВОРОБИ ТА ЗАХИЩАЛИ ВІД НЕЧИСТОЇ СИЛИ. ГЛАВНЕ ХРИСТИЯНСЬКІ СВЯТИНІ ЗНАХОДЯТЬСЯ В ЄРУСАЛИМІ, РИМІ, НА ПІВНОЧІ ІСПАНІЇ І Т. Д. 25

ЗАМКОВА АРХІТЕКТУРА У РОМАНСЬКИЙ ПЕРІОД ЗМІНИЛАСЯ СВІТСЬКА АРХІТЕКТУРА. ЗАМКІИ ТВОРИЛИ З КАМНЮ І ПЕРЕТВОРИВШИ ЗАМКОВА АРХІТЕКТУРА У РОМАНСЬКИЙ ПЕРІОД ЗМІНИЛАСЯ СВІТСЬКА АРХІТЕКТУРА. ЗАМКІИ ТВОРИЛИ З КАМНЮ І ПЕРЕТВОРИВШИ НЕПРИХОДИМУ КРЕПІСТЬ. НА ВЕРШИНІ ВИСТАВЛЯЛИ ДОЗОР. ЗА КРІПОСНИЙ СТІНОЮ ЗНАХОДЯТЬСЯ ЧИСЛЕННІ ГОСПОДАРСЬКІ ПОСТРОЙКІ. ЯК ПРАВИЛО ЗАМОК БУВ ОТОЧЕНИЙ ПРІРВОЮ. ЯК НІ В ОДНІЙ КРАЇНІ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ, В ІСПАНІЇ РОЗГОРУНЛОСЯ БУДІВНИЦТВО ЗАМКІВ. НАСТОЯЩОЙ КРАЇНОЮ ЗАМКІВ СТАЛО КОРОЛІВСТВО КАСТІЛІЯ. ОДИН З НАЙБІЛЬШИХ РАННІХ ЗАМКІВ РОМАНСЬКОГО ПЕРІОДУ -КОРОЛІВСЬКИЙ ПАЛАЦ АЛЬКАСАР - БУВ ЗБУДОВАНО У IX В. у СЕГОВІЇ. 26

27 27

НАЙМЕНУВАННЯ «ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО» ВИНИКЛО В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ. ГОТИЧЕСКИМ НАЗВАЛИ МИСТЕЦТВО, ЯКЕ НЕ МАЛИ АНТИЧНІ НАЙМЕНУВАННЯ «ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО» ВИНИКЛО В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ. ГОТИЧЕСКИМ НАЗВАЛИ МИСТЕЦТВО, ЯКЕ НЕ МАЛИ АНТИЧНІ ТРАДІЦІЇ. В РІЗНИХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ ГОТИКА МАЛА СВОЇ ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ І ХРОНОЛОГІЧНІ РАМКИ, АЛЕ ЇЇ СВІТАНОК ПРИПАДАЄ НА XIIIXІVСТ. ГОТИЧИСКІ СОБОРИ БУЛИ ЛЕГКІ І УСТРІМЛЕНІ ВГОРУ, ЦЕ ПОВЯЗАНО З ТИМ ЩО В ГОТИЧНІЙ АРХІТЕКТУРІ СТАЛИ ВИКОРИСТОВУВАТИ НОВУ КОНСТРУКЦІЮ СВОДОВ. ГОТИЧЕСКЕ МИСТЕЦТВО СПОЧАТКУ ВИНИКЛО І РОЗВИВАЄТЬСЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ ПРОВІНЦІЇ ІЛЬ-ДЕ-ФРАНС. ДО ВИДАТНИХ ТВОРІВ ЗРІЛОЇ ГОТИЧНОЇ АРХІТЕКТУРИ СТАВИТЬСЯ СОБОР У АМЄН - ДОВЖИНА 145 І ВИСОТА 142, 5 МЕТРА- НАЙБІЛЬШИЙ У ФРАНЦІЇ. ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО ОДНЕ З НАЙЯСКРАВІШИХ ДОСЯГНЕНЬ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. 28

ШПИЛЬ БАШНІ ЗАПАДНА БАШНЯ ПІНАКЛЬ (ДЕКОРАТИВНА БАШЕНКА) СЕРЕДНІЙ НЕФ ЗАПАДНИЙ ПОРТАЛ 29 ШПИЛЬ БАШНІ ЗАПАДНА БАШНЯ ПІНАКЛЬ (ДЕКОРАТИВНА БАШЕНКА) СЕРЕДНІЙ НЕФ ЗАПАДНИЙ ПОРТАЛ 29

СОБОР В АМЬЕНЕ. ЗАПАДНЫЙ ФАСАД. 1220— 1236 гг. 30 СОБОР В АМЬЕНЕ. ЗАПАДНЫЙ ФАСАД. 1220— 1236 гг. 30

Найбільш характерні риси італійської архітектури XVII ст. втілилися в пам'ятниках Риму. Цей стиль поєднав Найбільш характерні риси італійської архітектури XVII ст. втілилися в пам'ятниках Риму. Цей стиль поєднав споруди різних епох в архітектурне ціле. У римській архітектурі бароко з'явилися нові типи храму, міській площі та палацового ансамблю. Основні риси бароко: емоційна виразність, масштабність і насиченість рухом. Першим зразком стилю можна вважати церкву Іль. Джезу, зведену до 1575 архітекторами Джакомо Бароцци та Віньола і Джакомо делла Порта для чернечого ордену єзуїтів. Величезний внесок у створення церковної архітектури бароко внесли три майстри: Карло Мадерно, Франческо Борроміні, Лоренцо Берніні. 31

КАРЛО МАДЕОНА СОБОР СВЯТОГО ПЕТРА. 1607— 1617 гг. РИМ. 32 КАРЛО МАДЕОНА СОБОР СВЯТОГО ПЕТРА. 1607— 1617 гг. РИМ. 32

КЛАСИЦИЗМ- ІДЕЙНО-ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ І СТИЛЬ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ XVII СТ. РОЗГЛЯДАЛИ АНТИЧНІСТЬ ЯК ЕТИЧНУ КЛАСИЦИЗМ- ІДЕЙНО-ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ І СТИЛЬ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ XVII СТ. РОЗГЛЯДАЛИ АНТИЧНІСТЬ ЯК ЕТИЧНУ І ХУДОЖНЮ НОРМУ. ЙОМУ ВЛАСТИВІ ПЛАСТИЧНА ГАРМОНІЯ І ЯСНІСТЬ. ДОСЛІВНО «КЛАСИЦИЗМ» МОЖНА ПЕРЕСІСТИ «ЗАСНОВАНУ НА КЛАСИКУ » ТВОРИ МИСТЕЦТВА , ЯКІ ВИЗНАНІ ЗРАЗКОМ ДОСКОНАЛОСТІ, ІДЕАЛУ. СИСТЕМА ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ КЛАСИЦИЗМ БУДУЄТЬСЯ НА ВИВЧЕННІ АНТИЧНОСТІ І МИСТЕЦТВА ВІДРОДЖЕННЯ 33

СОБОР БУДИНКУ ІНВАЛІДІВ 1680— 1706 ГГ. ПАРИЖ. 34 СОБОР БУДИНКУ ІНВАЛІДІВ 1680— 1706 ГГ. ПАРИЖ. 34

ЛУИ ЛЕВО, ЖЮЛЬ АРДУЭН-МАНСАР, АНДРЕ ЛЕНОТР. ВЕРСАЛЬ. 1669— 1685 гг. 35 ЛУИ ЛЕВО, ЖЮЛЬ АРДУЭН-МАНСАР, АНДРЕ ЛЕНОТР. ВЕРСАЛЬ. 1669— 1685 гг. 35

У ФРАНЦІЇ, ЯКА У XVII СТ. СТАЛА БАТЬКІВЩИНОЮ КЛАСИЦИЗМУ, БАРОККО НЕ НАБУЛИ ПОШИРЕННЯ. НА У ФРАНЦІЇ, ЯКА У XVII СТ. СТАЛА БАТЬКІВЩИНОЮ КЛАСИЦИЗМУ, БАРОККО НЕ НАБУЛИ ПОШИРЕННЯ. НА ПОЧАТКУ XVIIIСТ. ТУТ З'ЯВИВСЯ НОВИЙ СТИЛЬ-РОКОКО (від франц. ROCAILLE «РАКОВИНА» ) ХАРАКТЕРНІ РИСИ – ПРИСТРАСТЬ ДО СЛАДНОГО, ВИШУКАНІСТЬ ФОРМХИМЕРНІ ЛІНІЇ, НАГАДУЮТЬ ПРИМХЛИВИЙ СИЛУЕТ РАКОВИНИ. МИСТЕЦТВО РОКОКО ЗВЕРНЕНА ДО СВІТУ ЛЮДСЬКИХ ПОЧУТТІВ, НЕВЛОВИМЕ, ТОНКИХ ВІДТІНКІВ, НАСТРОЮ. РОКОКО ВИНИКЛО В ОСТАННІ РОКИ КОРОЛЯ ЛЮДОВІКА XIV АЛЕ НА ВІДМІНУ ВІД УСІХ ПРЕДСТВАВЛЕНИХ ЙОМУ СТИЛІВ ФРАНЦУЗЬКОЇ АРОХІТЕКТУРИ НЕ БУЛО ПРИДВОРНОГО МИСТЕЦТВА. БІЛЬШІСТЬ БУДІВЕЛЬ- ЦЕ ПРИВАТНІ БУДИНКИ ФРАНЦУЗЬКОЇ АРИСТОКРАТІЇ : БАГАТІ МІСЬКІ ОСОБНЯКИ ( «ГОТЕЛІ» ) І ЗАМІСЬКІ ПАЛАЦИ. 36

УМОВНЕА ЗБІРНА НАЗВА ПЕРІОДУ У РОЗВИТКУ АРХІТЕКТУРИ ТА ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇН І США УМОВНЕА ЗБІРНА НАЗВА ПЕРІОДУ У РОЗВИТКУ АРХІТЕКТУРИ ТА ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇН І США СЕРЕДИНИ І ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX СТ. , ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ НЕРІДКО МЕХАНІЧНІ ЗЄДНАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ РІЗНИХ ФОРМ СТИЛЕЙ. ЗМІШАННЯ РІЗНИХ СТИЛІВ ПРИЗВЕЛО ДО ЗРУШЕННЯ ЗВ'ЯЗКУ МІЖ ФУНКЦІЇЇ, КОНСТРУКЦІЇЇ І ВИГЛЯДУ АРХІТЕКТУРИ. 37

ідейно-художній напрям і стиль у європейському мистецтві другої половини XVIII-початку XIX ст. ; напрям ідейно-художній напрям і стиль у європейському мистецтві другої половини XVIII-початку XIX ст. ; напрям в європейському мистецтві початку XX ст. , які вважають класичні традиції мистецтва античності, Відродження та класицизму вищої художньої нормою, ідеалом і недосяжним зразком. 38

Найважливішу роль в архітектурі англійської неокласицизму зіграли два майстри-Вільям Чемберс і Роберт Адам. Етот Найважливішу роль в архітектурі англійської неокласицизму зіграли два майстри-Вільям Чемберс і Роберт Адам. Етот стиль нерідко називають просто «стилем Адама» на честь його творца. Інтерьери Адама ще за життя майстра багато хто вважав вищим досягненням англійської архітектури того времені. Історію англ. Неокласицизму XVIII ст. завершують 2 архітектора: Джорж Денс Молодший і сер Джон Соун був головним архітектором будівлі Англійського банку і присвятив його будівництва значну частину життя і саме цей архітектор підбив своєрідний підсумок англійської неокласицизму XVIII ст. 39

МОДЕРН-СТИЛЬ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ І АМЕРИКАНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ КІНЦЯ XIX-ПОЧАТКУ XX ст. , ВИКОРИСТОВАУВАТИ НОВІ ТЕХНІКО-КОНСТРУКТИВНІ МОДЕРН-СТИЛЬ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ І АМЕРИКАНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ КІНЦЯ XIX-ПОЧАТКУ XX ст. , ВИКОРИСТОВАУВАТИ НОВІ ТЕХНІКО-КОНСТРУКТИВНІ ЗАСОБИВІЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ , СВОЄРІДНИЙ ДЕКОР ДЛЯ СТВОРЕННЯ НЕЗВИЧНОСТЕЙ, ПІДКРЕСЛЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ БУДИНКІВ. ВСІ ЕЛЕМЕНТИ ЯКИХ ПІДКОРЯЮТЬСЯ ЄДИНОМУ ОРНАМЕНТАЛЬНОМУ РИТМУ І ОБРАЗНО-СИМВОЛІЧНИЙ НАПРЯМ. ОБРАЗОТВОРЧЕ І ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНЕ МИСТЕЦТВО МОДЕРНА ВІДРІЗНЯЮТЬ ПОЕТИКА СИМВОЛІЗМУ, ДЕКОРАТИВНИЙ РИТМ ГНУЧКИХ МІНЛИВИХ ЛІНІЙ. СТИЛІЗОВАНИЙ РОСЛИННИЙ УЗОР. ДЛЯ НЬОГО ХАРАКТЕРНІ ПРОСТО ВИРАЗНІ ПЛАСТИЧНІ ЛІНІЇ , ЖИВОПИСНИХ КОЛІРНІ РІШЕННЯ, ВИКОРИСТАННЯ НОВИХ МАТЕРІАЛІВ, ЗВІЛЬНЕННЯ З СИМЕТРІЇ І КЛАСИЧНИХ ФОРМ. 40

Дякую за увагу…. _(*-*)_ 41 Дякую за увагу…. _(*-*)_ 41