Скачать презентацию Зороастризм Зороастризм ескі иранның маздеизм деген дінінен шығады Скачать презентацию Зороастризм Зороастризм ескі иранның маздеизм деген дінінен шығады

442624.ppt

  • Количество слайдов: 11

Зороастризм Зороастризм

Зороастризм ескі иранның(маздеизм) деген дінінен шығады, кейінірек ол парсизм атауын сол кездегі Үнді жерлеріне Зороастризм ескі иранның(маздеизм) деген дінінен шығады, кейінірек ол парсизм атауын сол кездегі Үнді жерлеріне діни қысымнан қашып қоныс аударған Ирандықтардан алған. Ескі Иранның ата-бабалары Арий елінің жартылай көшпелі малшылар болды. Б. з. д II мыңжылдықтың ортасына дейін олар, солтүстіктен келіп, Иранның аумағында қоныстанған.

Арийлер тәңірліктің екі тобына бас иді : • Ахурам - әділдіктің және тәртіптің этикалық Арийлер тәңірліктің екі тобына бас иді : • Ахурам - әділдіктің және тәртіптің этикалық санаттарын көрсететін • Дэвам – табиғатпен тығыз байланысты. Отырықшы өмірге өткен қоғам - ашық тәңірліктерді ажырата бастады : • Мазда — Ақылшылдық пен шындықтың іске асыры; • Митра – Ынтымақ пен келісімнің іске асыры. Ақырында Ахура-Мазда (Ақылмандықтың құдайы) барлық құдайларының арасында аса маңызды орын алады. Ертедегі Ирандықтар сенді, әлем жеті бөліктен тұратын үлкен шеңбер және оның ең ортаңғы және ең үлкен бөлігінде адамдар жасап жатқанына.

Зороастр (Заратуштра) - ежелгі тұлға, көптеген зерттеушілер оны шынайы өмір сүргенін мойындайды. Бірақ оның Зороастр (Заратуштра) - ежелгі тұлға, көптеген зерттеушілер оны шынайы өмір сүргенін мойындайды. Бірақ оның өмірі туралы іс жүзінде ешқандай тиянақты ақпараттар жоқ, ал оның өмірінің уақыты бөлек-бөлек ескі деректерде б. з. д. XIIIғ. - VI ғ дейін. Ерте персиялық мәтіндерде ол туралы айтылмайды, бірақ осы мәтіндерде Ахура-Мазда туралы идеялар көп кездеседі. Кей мамандар пайғамбардың шынайы тіршілігін күман астына қояды, ал кейбіреулері ол бір уақытта қаһарға ұшыраған десе , ал үшінші топ Ахеменидов заманының Парсы діни жүйесінде Зороастр кейінірек Зороастризмге реформалаған Маздеизм болған дейді.

СИМВОЛДАРЫ Зороастризмның киелі кітабы Авеста( СИМВОЛДАРЫ Зороастризмның киелі кітабы Авеста("первовестье" сөзбе-сөз "бірінші хабар") болып табылатын. Қазыргі кездегі адамзаттың ең ежелгі кітабы болып есептеледі. Зороастризмның екінші белгісі от болып табылады және аташдан – отты алып журетін ыдыс (ваза түрінде) немесе стационарлық(платформа түрінде) алтарь. Осындай алтарьларда зороастризмның киелі отын ұстайды.

Символ Фаравахар - адами бейне қанатты шеңберде. Зороастрлар оны Ахура Мазда бейнесі екендігін мойындамайды, Символ Фаравахар - адами бейне қанатты шеңберде. Зороастрлар оны Ахура Мазда бейнесі екендігін мойындамайды, оны фраваши(періштелік рухтар адамдардың сақтаушылары, түпкілікті серіктесі, кеңес беруші және өмірлеріндегы жанына жол көрсетуші) бейнесі деп есептейді. 1. 2. 3. 4. 5. 6. Ортасындғы сақалды адам бейнесі жасының ақылдығын бейнелейді Екі қанатында жүндер үш қатарда орналасқан бұл "жақсы ой, жақсы сөздерді, және жақсы істер" дегенді білдіреді, және қанаттар дамудың және ұшудың белгісі болып табылады. Бейненің төменгі бөлігінде үш элемент бейнеленеді, "жамандық, жаман сөз және жаман іс", адамды сорлылыққа және қайғыға келтіретін. Екі ілгіш екі жақ салмақты, күшті және теріс күштердің тең екендігін көрсетеді. Бұл жақсылыққа жақындау тиіс және жамандықтан алыстау керек екендігін көрсетеді. Отрасындағы шеңбер әлемнің мәңгілігін, және жанның мәңгілік табиғатын білдіреді. Бір қол жоғары көтеріңкі, бұл өмірде алға ұмтылу керек екендігін. Екінші қолда адалдықты және сенімді білдіретін өсиеттің шеңбері.

Заратуштраның ілімін оқушының басты белгісі төменгі ақ жейде седре, ақ матадан тігілген тегіс 9 Заратуштраның ілімін оқушының басты белгісі төменгі ақ жейде седре, ақ матадан тігілген тегіс 9 тігісті бар, және кошти(кушти, кусти) -, өгіз жүнінің 72 жіпшесінен өрілген жіңішке белбеу. Коштиді белді 3 рет орап 4 түйіншекке байланады. Седре жанның жамандықтан қорғанышын, мейірдің қоржынын білдіреді. Кошти - Ахура Маздойдың және оның барлық жаратқанымен байланысты кейіптейді. Белбеуді әрдайым орап жүретін адам онымен әлемнің барлық зороастрийцтармен байланыста болып, олардың мейірлерінен өзінің сыбағасын алады. Символ

Талаптар мен рәсімдер Басты адамдық талап – жамандықпен күрес және өмірді сақтау. Ешқандай азықтық Талаптар мен рәсімдер Басты адамдық талап – жамандықпен күрес және өмірді сақтау. Ешқандай азықтық тыйымдар жоқ. Инициация рәсімі, бала 7 жаспен 10 жас аралығында болғанда өткізіледі. Инициацияның рәсімі кезінде ерлерге өрулі бау кигізіледі. Құрбандық шалмастан бұрын зороастрлықтар қурбан отының алдында өз тілектерін айтып хаома ішуі қажет. Жалбырынушы күніне бес рет табынуы қажет. Табыну рәсімі, бүгінгі күнге дейін аз ғана өзгеріске ұшыраған. Табыну барысында тұрып тұрады және өзінің белбеуін шешіп оны қолға алып, көздері алдындағы отқа қарап тұрады. Тілектің түпкілікті қайталаушылығы сенімнің қорғаны үшін керек және шыдамдылығын көрсетеді. Зороастрларда және маусымдық мейрамдар болды. Ең мерекелік мейрам - жаңа жыл. Ол - 21 наурыз, көктемгі күн мен түн теңесетін күн.

Рәсімдер Жерлеу рәсімі сенім негіздерімен байланысты болды. Ерте Ирандықдар өлі дене табиғи сұрапылдарды бүлдіреді Рәсімдер Жерлеу рәсімі сенім негіздерімен байланысты болды. Ерте Ирандықдар өлі дене табиғи сұрапылдарды бүлдіреді деп сенді, сол себептен жерлеу үшін Үнсіздік Мұнараларын аталатын биік мұнараларды салды. Адам өлгеннен кейін, оның денесіне итті күніне бес рет алып келетін. Ит бірінші рет өліктің бөлмесіне кірген соң бөлмеге от кіргізілетін және мұнарада үш күн бойы тұратын. Денені мұнараға шығару- күндізгі уақытта болатын. Мұнарада жалаң денелерді үш шеңбер бойымен қойатын: бірінші ерлердің , екінші - әйелдердің, үшінші балалардың. Маңайдағы құстар бірнеше сағаттың ішінде сүйектерді кеміріп тастайтын, сүйектер кеуіп калған соң олар төмен лақтырылатын. Марқұмның жаны төртінші күні өлілер әлеміне барып Құдайдың алдына барады деп есептелген.

Діннің мәні Заратуштра Ахура-Мазды(Ормузда) – әлемді жаратушының пайғамбары ретінде жұрт алдында сөйледі. Онымен қатар, Діннің мәні Заратуштра Ахура-Мазды(Ормузда) – әлемді жаратушының пайғамбары ретінде жұрт алдында сөйледі. Онымен қатар, оның антиподы - Анхра-Манью(жамандықтың Құдайы, тұңғиық және ажалды бейнелейді) өмір сүреді. Ахура-Мазда үздіксіз Анхра -Манью мен күреседі. Ахура-Мазда адамды еркін жаратты, және сол себептен жақсылық пен жамандықтың күресінде адам өзі таңдау жасай алады. Авеста әнұрандарында адамдар мейірбан, әлемде достыққа жақын болуға, жақыныңа көмектесуге дайын болуға шақырады. Сенім және адалдық аса мақталынды, ұрлық, ғайбат, қылмыс сотталды. Бұл ретте зороастризмның этикалық доктринасын негізгі идеясы мен тезисі туралы, ақиқат және жақсылық, зарлық және жамандық, сияқты тең болад, ол адамның өзіне байланысты, әркім өз тағдырының белсенді жаратушы болуы керек.

Адам бірнеше рет туылады және өледі. Зороастризмда адамның өмірі жұмыс - таңдау жақсылық және Адам бірнеше рет туылады және өледі. Зороастризмда адамның өмірі жұмыс - таңдау жақсылық және жамандықтың арасында. Адам тағы туады, себебі алдыңғы өмірлерде ол дұрыс емес таңдаулар жасап қойды, сол себепті әлемнің алғашқы рухани тепе-теңдігін бұзып. Зороастризмда орындалу бағдарламасы, ескі өмірмен, үш деңгейде жүзеге асырылады. төменгі деңгей – жақсылықтан қашу және қастандық жолы және жағдайды жамандату. Ортанғы деңгейінде - адам өзінің кармалық қарыздарын өтеген кезде, жаңалары пайда болады. Жоғарғы деңгейде - ең қатал, адамның жақсылыққа қарай белсенді талғамы ұйғарылады, адамның шығармашылық зейінінің дамуы, мен жамандықпен түпкілікті күрес.