Скачать презентацию УКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО Першої половини ХІХ століття Живопис Скачать презентацию УКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО Першої половини ХІХ століття Живопис

Укр.лит.у 2й половыни 19ст..ppt

  • Количество слайдов: 26

УКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО Першої половини ХІХ століття УКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО Першої половини ХІХ століття

Живопис і графіка: риси романтизму Живопис і графіка: риси романтизму

Мистецтво пензля й олівця не прийняло класицизму. Малярство і графіка були сповнені напруженої боротьби Мистецтво пензля й олівця не прийняло класицизму. Малярство і графіка були сповнені напруженої боротьби – боротьби , пов'язаної із вторгненням в них життєвого матеріалу замість релігійної тематики

Романтичні портрети та іконописні традиції • • • Зближення церкви і держави Художній процес Романтичні портрети та іконописні традиції • • • Зближення церкви і держави Художній процес виходить за рамки релігії Еволюція образотворчого мистецтва Процеси іконографії тривають Не релігійне мистецтво визначає характер світського, а світське впливає на релігійне

Шлях до портрета починається з опанування іконопису… Дмитро Левицький (1735 -1822) • Нове розуміння Шлях до портрета починається з опанування іконопису… Дмитро Левицький (1735 -1822) • Нове розуміння цінності людини, внутрішньої суті та особистої неповторності. • Герої: вельможі й сановники, які репрезентують природне людське єство, очищене художником від марнославства, чванства

Хлоп'яча безпосередність виражена на портреті 18 -ти річного хлопця в рисах його незмужнілого обличчя. Хлоп'яча безпосередність виражена на портреті 18 -ти річного хлопця в рисах його незмужнілого обличчя. Постать і особливо обличчя випромінюють не князівську пиху, а хлоп'ячу допитливість, ледь затамоване поривання майбутнього поета-лірика. Д. Левицький Портрет Івана Долгорукого

М'яка усмішка юної Олександри Павлівни (1791), її трохи млосні й сповнені легкого смутку очі М'яка усмішка юної Олександри Павлівни (1791), її трохи млосні й сповнені легкого смутку очі під напівопущеними повіками – це характер в процесі його становлення. Це роздвоєність між романтичним покликом молодості і необхідністю бути з самого дитинства світською дамою, обов'язками, накладеними етикетом

Володимир Боровиковський • Почав свій шлях з писання ікон для церков Полтавщини • Наблизив Володимир Боровиковський • Почав свій шлях з писання ікон для церков Полтавщини • Наблизив канонічні образи Ісуса Христа, Богоматері, апостолів, пророків, ангелів і святих до місцевого типу облич • Сміливо стирав грань між ідеальним ликом і реальним обличчям

В. Боровиковський Ікона “Архангел Михаїл” Написана вільним вибором іконографічного типу. Обличчя в архангела індивідуалізоване, В. Боровиковський Ікона “Архангел Михаїл” Написана вільним вибором іконографічного типу. Обличчя в архангела індивідуалізоване, рух постаті поважний і величний,

Чутливість до індивідуалізації облич помітна в іконах, розкрилася з більшою послідовністю в жанрі портрета. Чутливість до індивідуалізації облич помітна в іконах, розкрилася з більшою послідовністю в жанрі портрета. В них змальована людська духовність, заснована на принципах просвітительської моралі, вона більш романтизована, ніж у його вчителя – Левицького. Працюючи над портретами офіційних осіб він зображував вдачу моделей, тип психіки, що накладає незгладимі сліди на зовнішність.

Василь Тропінін n Малював сюжети християнської тематики n Будучи близьким до народу він сприймає Василь Тропінін n Малював сюжети християнської тематики n Будучи близьким до народу він сприймає етико-естетичний ідеал народу і переносить його на полотна.

Естетично-етичний ідеал вноситься Тропініним у романтичний струмінь, про що свідчать його ікони “Бог Свароф”, Естетично-етичний ідеал вноситься Тропініним у романтичний струмінь, про що свідчать його ікони “Бог Свароф”, “Св. Варвара” В. Тропінін Св. Варвара

Романтичні образи віддзеркалюють його олівцеві й олійні портрети українок. Дівчата і молодиці у вишитих Романтичні образи віддзеркалюють його олівцеві й олійні портрети українок. Дівчата і молодиці у вишитих сорочках із зволоженими “ангельськими” очима – сільські мадонни, в яких зовнішність сполучена з багатством духовного життя.

Чоловічі селянські портрети Тропініна подільського періоду творчості демократичні за змістом, вибором типажу і романтичні Чоловічі селянські портрети Тропініна подільського періоду творчості демократичні за змістом, вибором типажу і романтичні за своєю експресивністю. Це портрети-характери, а не портрети-типи. Вольові прикмети в характері домінують.

Романтичні портрети академічної школи Внаслідок переходу від іконопису до світського і навпаки портретне мистецтво Романтичні портрети академічної школи Внаслідок переходу від іконопису до світського і навпаки портретне мистецтво збагатилося новими прийомами зображення людини, передачі в ньому поряд з основними рисами ще й вдачі, темпераменту, переживань, і настроїв моделі.

Аполлон Мокрицький • Бачив своє покликання митцяромантика в поетизації прогресивної інтелігенції своєї доби. • Аполлон Мокрицький • Бачив своє покликання митцяромантика в поетизації прогресивної інтелігенції своєї доби. • В його полотнах втілено образи представників прошарку освічених людей, які належать до інтелектуальної еліти свого часу. • Головну увагу художник надає зображенню людської гідності і творчому натхненню.

На високому професійному рівні виконав митець портрет дружини. Інтелігентна, гарна жінка з променистими очима, На високому професійному рівні виконав митець портрет дружини. Інтелігентна, гарна жінка з променистими очима, зачіскою “на проділ” чорних кіс, у сукні брунатного кольору з декольте зображена на тлі весняних квітів. ЇЇ усмішка, рум’янці на щоках, широкий розліт чорних брів, овал обличчя свідчать про розважливість, усвідомлення свого становища, молодості. Її врода, підкреслена поетичним пейзажем підсилює нюанси романтичного образного кола, де зовнішність і середовище наче відбивають внутрішні риси.

Побутовий жанр Вперше за історію українського образотворчого мистецтва тема народного життя зайняла гідне місце Побутовий жанр Вперше за історію українського образотворчого мистецтва тема народного життя зайняла гідне місце у живописі. Насамперед художників зацікавили звичаї і обряди. Поведінка громадян в усіх життєвих ситуаціях. Фасон, крій і колір одягу, речі домашнього вжитку і навіть природа відіграли в побутовій картині символічну роль: потяг народу до краси і творчості.

l Є. Крендовський “Сопілкарі” Картина виражає через портретну основу художні риси простої людини. l l Є. Крендовський “Сопілкарі” Картина виражає через портретну основу художні риси простої людини. l Невідомий вогню” художник “Селянин біля Основна тема картини – відображення доброзичливості в людині l В. Штернберг “Пастушок”. Тема села і сільського побуту, своєрідного життя народу розкривається в картині

Романтичний пейзаж Український ландшафт, мальовничі міста надали жанру пейзажу самостійного місця у творах живопису. Романтичний пейзаж Український ландшафт, мальовничі міста надали жанру пейзажу самостійного місця у творах живопису. Викристалізовувалося емоційне ставлення художників до української природи – завжди трохи піднесене, поетичне.

Євграф Лазарев • Малював затишні куточки маєтку Рєпіних • Пейзажі конкретні та реалістичні • Євграф Лазарев • Малював затишні куточки маєтку Рєпіних • Пейзажі конкретні та реалістичні • Прагнення надати місцевості індивідуального вигляду, населяє краєвиди людьми • Таким є “Шлях на Яготин”

Олександр Кунавін Найбільша цінність картин художника – документальність і правдивість. Жодного прикрашання. Малює цілком Олександр Кунавін Найбільша цінність картин художника – документальність і правдивість. Жодного прикрашання. Малює цілком з натури. О. Кунавін Вигляд парку О. Кунавін Вигляд Містечка

В. Штернберг У ранніх пейзажах відчутні академічні засоби малювання. Прагнення виявити органічну структуру природи В. Штернберг У ранніх пейзажах відчутні академічні засоби малювання. Прагнення виявити органічну структуру природи як нерозривного цілого. В. Штернберг Вигляд на Поділ в Києві В. Штернберг Околиця Риму

В кожному з проаналізованих жанрів образотворчого мистецтва чітко виявились риси романтизму. Вони полягали насамперед В кожному з проаналізованих жанрів образотворчого мистецтва чітко виявились риси романтизму. Вони полягали насамперед у зверненні до дійсності, до матеріального світу – природи і людини. Для художниківромантиків було властиве дуже уважне, майже дослідницьке ставлення до натури, прагнення знайти щось потаєме та дивовижне. В зображуване вносилися емоційні відчуття.