Тема 4 Пропорції та прпорціонування Метро-ритмічні закономірності. Динамічність,

Скачать презентацию Тема 4 Пропорції та прпорціонування Метро-ритмічні закономірності. Динамічність, Скачать презентацию Тема 4 Пропорції та прпорціонування Метро-ритмічні закономірності. Динамічність,

1_smestr_4_lekciya.pptx

  • Размер: 14.1 Мб
  • Автор:
  • Количество слайдов: 47

Описание презентации Тема 4 Пропорції та прпорціонування Метро-ритмічні закономірності. Динамічність, по слайдам

Тема 4 Пропорції та прпорціонування Метро-ритмічні закономірності. Динамічність,  статичність Тема 4 Пропорції та прпорціонування Метро-ритмічні закономірності. Динамічність, статичність

ПРОПОРЦІЇ ТА ПРОПОРЦІОНУВАННЯ • В архітекутурній практиці закономірні, або гармонічні відношення величин можна поділитиПРОПОРЦІЇ ТА ПРОПОРЦІОНУВАННЯ • В архітекутурній практиці закономірні, або гармонічні відношення величин можна поділити на дві групи: • ПРОСТІ (цілочислені) такі, що будуються на відношенні простих чисел. • ІРРАЦІОНАЛЬНІ такі, що виходять з допомогою геометричної побудови.

 • Прості співвідношення, це співвідношення, в яких залежність двох величин виражаються дробовим числом, • Прості співвідношення, це співвідношення, в яких залежність двох величин виражаються дробовим числом, в якому чисельник і знаменник – цілі числа в межах від 1 до 6. • На відношенні 1: 1 будуються прості форми –КУБ, КВАДРАТ.

 • Кратні відношення 1: 2; 1: 3; 1: 4; 1: 5; 1: 6 • Кратні відношення 1: 2; 1: 3; 1: 4; 1: 5; 1: 6 дають відношення, в яких менша сторона слугує модулем більшої (одиницею вимірювання) • Прості відношення 2: 3; 3: 4; 3: 5; 5: 6 містять модуль, який відкладається ціле число раз Наприклад, єгипетський трикутник а а а а

 • ІРРАЦІОНАЛЬНІ співвідношення основані на геометричній закономірності їх побудови. 1. Відношення діагоналі кварату • ІРРАЦІОНАЛЬНІ співвідношення основані на геометричній закономірності їх побудови. 1. Відношення діагоналі кварату до його сторони. • . • . • . А: Б = 1: √ 2 Пропорційний ряд 1: √

ПРОПОРЦІЇ •  1. Відношення висоти рівностороннього трикутника до половини його основи. 1 :ПРОПОРЦІЇ • 1. Відношення висоти рівностороннього трикутника до половини його основи. 1 : √

 • ЗОЛОТИЙ ПЕРЕТИН 0. 618 : 0. 382   • Походження золотого • ЗОЛОТИЙ ПЕРЕТИН 0. 618 : 0. 382 • Походження золотого перетину приписують давньогрецьким філософам і математикам одночасно Аристотелю 384 р. до н. е. і Євкліду 325 р. До н. е. • Відношення 1: √ 3 мало відрізняється від золотого перетину

Побудова Золотого перетину 1: 1, 1: 2, 2: 3,  3: 5 5: 8Побудова Золотого перетину 1: 1, 1: 2, 2: 3, 3: 5 5: 8 8: 13 13: 21 и т. д. Ряд Фибоначчи 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 …. а б а : б = (а + б ) : а

Все иррациональные пропорции могут быть заменены целыми с достаточной точностью приближения.  • 1:Все иррациональные пропорции могут быть заменены целыми с достаточной точностью приближения. • 1: 2 = 5: 7 или 7: 10 • 1: 3 = 4: 7 • 2: 5 =8: 9 или 17:

1: 1   1: 2    1: √ 2 1: 1 1: 2 1: √

 • Теоретик архитектуры эпохи Возрождения Л. Б. Альберти (1404 - 1472) сказал: • Теоретик архитектуры эпохи Возрождения Л. Б. Альберти (1404 — 1472) сказал: • «Как в живом существе одни члены соответствуют другим, так и в зданиях одни части должны находится в соответствии с другими» • В конце 19 века немецкий архитектор Август Тирш выдвинул метод подобия. • В архитектуре преимущественно используются вертикальные и горизонтальные членения и направления, что позволяет основные пропорции сооружения свести к прямоугольникам, которые легче других связываются зрительно между собой.

А А

Применение прямой и обратной пропорции в античной и современной архитектуре Применение прямой и обратной пропорции в античной и современной архитектуре

Соразмерность Дюйм – 2. 539 см Фут – 30. 48 см Сажень – 152.Соразмерность Дюйм – 2. 539 см Фут – 30. 48 см Сажень – 152. 7 см Косая сажень – 216 см Локоть – 38 — 47 см

Архитектор Ле Корбюзье с 1945 г. Неизменно применяет во всех своих проектах систему пропорций,Архитектор Ле Корбюзье с 1945 г. Неизменно применяет во всех своих проектах систему пропорций, основанную на золотом сечении и названную им «МОДУЛОР»

За основные размеры принят рост человека 1. 829 м. и высота до пупка 1.За основные размеры принят рост человека 1. 829 м. и высота до пупка 1. 130 м Красная шкала 1. 829 : 1. 13 = 0. 699 : 0. 432 = 0. 267 : 0. 165 Синяя шкала (человек с поднятой рукой) 2. 26 : 1. 397 = 0. 863 : 0. 534 = 0. 33: 0.

Метро-ритмічні закономірності.  • •   Ритм буквально означає  •  ТАКТ,Метро-ритмічні закономірності. • • Ритм буквально означає • ТАКТ, МІРНІСТЬ • • Найважливіші ознаки ритму — повторність явищ, елементів або форм і закономірність їхнього чергування. • Всі вищевказані види співвідношень — контраст, нюанс, рівність, пропорції — все це використовується в різноманітних ритмічних побудовах.

 Простий метричний ряд Найпростішою закономірністю,  на основі якої будується повторення форм й Простий метричний ряд Найпростішою закономірністю, на основі якої будується повторення форм й інтервалів, являє собою рівність форм й інтервалів. Такий порядок називається метричним. Повторення того самого елемента або форми дає простий метричний ряд.

Простий метричний ряд з   різним ступенем заповнення простору. ПЕРІОД РЯДУ - цеПростий метричний ряд з різним ступенем заповнення простору. ПЕРІОД РЯДУ — це його елемент, що закономірно повторюється або змінюється. Період містить у собі як форму, так й інтервал.

Складний метричний ряд  • Метричний ряд, що утвориться при сполученні двох і більшеСкладний метричний ряд • Метричний ряд, що утвориться при сполученні двох і більше простих метричних рядів, називається СКЛАДНИМ. • Утвориться чергуванням двох і більше нерівних елементів при рівних інтервалах • Утвориться чергуванням чотирьох різних елементів

 • Чергування рівних форм і нерівних інтервалів  • Чергування нерівних форм і • Чергування рівних форм і нерівних інтервалів • Чергування нерівних форм і нерівних інтервалів

  • Складний метричний ряд  можна розкласти на ряд простих. • Складний метричний ряд можна розкласти на ряд простих.

Р И Т М  • Послідовна закономірна  зміна (зростання або убування) формР И Т М • Послідовна закономірна зміна (зростання або убування) форм або інтервалів, характеризує РИТМІЧНУ закономірність. • Математичні закономірності ритмічних рядів.

Нюанс    Контраст • Незмінними залишаються інтервал і товщина. Змінюється висота. Нюанс Контраст • Незмінними залишаються інтервал і товщина. Змінюється висота.

 • Змінюється ширина обєкту • Нюансно      Контрасно • • Змінюється ширина обєкту • Нюансно Контрасно • Незмінними залишається інтервал і висота. • При постійній висоті і товщині, змінюється інтервал

 • Зміна всіх трьох властивостей – висоти,  товщини і інтервалу. • Зміна всіх трьох властивостей – висоти, товщини і інтервалу.

  Арифметична прогресія:  • Постійною величиною служить різниця між числами • 1 Арифметична прогресія: • Постійною величиною служить різниця між числами • 1 — 2 — 3 — 4 — 5 • 1 — 3 — 5 — 7 — 9 • 1 — 4 — 7 — 10 — 13 •

 • Геометрична прогресія:  • Співвідношення збільшення або зменшення елемента або інтервалу постійно • Геометрична прогресія: • Співвідношення збільшення або зменшення елемента або інтервалу постійно але не дорівнює

 • З однаковим інтервалом  З ритмічним інтервалом • З однаковим інтервалом З ритмічним інтервалом

 • Метичний ряд у перспективі сприймається  • як ритмічний • Метичний ряд у перспективі сприймається • як ритмічний

 • Осталась одна лекция  ОРДЕР • Осталась одна лекция ОРДЕР