Олександр Довженко (1894 – 1956) «… Був дуже
Олександр Довженко (1894 – 1956) «... Був дуже мрійливим хлопчиком. Мрійливість і уява були такими сильними, що іноді життя, здавалось, існувало в двох аспектах, які змагалися між собою, - реальному і уявному, що, проте, здавалося нібито здійсненим».
Діяльність Олександра Довженка 1918-1919 рр. – вояк УНР, служить у петлюрівській армії; 1920 р. – вступ до КП(б)У; 1921-1922 рр. – дипломатична служба у Польщі, Франції, Англії, Німеччині (удосконалює майстерність у художньому училищі в Берліні у професора Е. Геккеля); 1923-1926 рр. – працює художником-ілюстратором у газеті “Вісті ВУЦВК” у Харкові, стає одним із засновників ВАПЛІТЕ; 1926-1928 рр. – режисер і сценарист Одеської кіностудії. 1929-1941 рр. – режисер і сценарист Київської кінофабрики; З 1946 р. – режисер і сценарист кіностудії “Мосфільм”
Характеристика митця кінорежисер; сценарист; письменник; художник; публіцист.
Юрій Смолич про О.Довженка “Блискучий художник-карикатурист, талановитий літератур-публіцист, неповторний поетичний повістяр, найвидатніший кінорежисер-новатор, Довженко був феноменальний у мистецтві розповідання. Довженко-оповідач, здається мені, перевершував Довженка-художника, Довженка-письменника, навіть... Довженка-кінорежисера. Довженко не намалював, не написав і не створив у кіно і сотої частки того, що він розповідав, і так, як він умів розповідати”.
Творчий доробок документальні і художні фільми; кіносценарії; кіноповісті; драми; оповідання; публіцистичні статті; Кадр із фільма А.Довженко 'Земля'
О. Довженко – прозаїк Започаткував новий жанр Кіноповість – великий епічний твір, в якому описуються події з життя головного героя за певний значний проміжок часу, розглядається декілька сюжетних ліній і твір підлаштовується під умови постановки в кіно
Засоби кіномистецтва детальне роздроблення діалогу. увага прикута до кольору. монтаж окремих епізодів і картин, часом не пов'язаних між собою. переміщення часових і просторових площин.
Олесь Гончар про О.Довженка “... Навіть у мистецькому середовищі Довженко сприймався як художник унікальний, він ніс на собі скарб мислителя. Фільми його заполонювали глядача силою народності, буянням художніх образів, глибиною думки і почуття. В кожному кадрі вражає дерзкість новатора... Художник великої епохи, він мислив масштабами століть і тисячоліть”.
Фільмографія
З Української радянської енциклопедії: “... Широта світобачення, масштабність проблем, самобутність драматургічної і режисерської манери, поетичність, емоційність, створення власної авторської школи – ці риси творчості Довженка поставили його вряд найвидатніших митців радянського і світового кіно...”
Риси оповідань періоду війни умовність ситуацій; контрастні сюжетні зіставлення; увага до яскравих образів; змістовне наповнення; пафосна декларативність; мистецьке вирішення вічних, болючих проблем людства.
“Щоденник – документ доби” 1941-1942 рр. 1942-1943 рр. 1943-1944 рр. 1944-1956 рр. Громадянський подвиг О.Довженка Гармонія людини і природи Трагедія українського народу в роки Другої світової війни Проблема національної самосвідомості у творчості; Тоталітарна система.
Чарлі Чаплін про О.Довженка “Слов'янство поки що дало світові в кінематографі одного великого митця, мислителя і поета – Олександра Довженка”
А. Малишко І двоєборства люта ніч, І день, що встав із протиріччя, Трагічний блиск твоїх сторіч В мені новим живе сторіччям. І серце б'є не на біду, В надії жадібно і круто. ... І виростає збита рута На тім Довженковім сліду... Малишко і Довженко
Дякую за увагу! Ковальчук Артур 10-А клас
4-dovghenko_hud_kulytura.ppt
- Количество слайдов: 16