Скачать презентацию Мистецтво Іспанії Виконали учениці 11 -Ж класу ФТЛ Скачать презентацию Мистецтво Іспанії Виконали учениці 11 -Ж класу ФТЛ

мистецтво испании.ppt

  • Количество слайдов: 28

Мистецтво Іспанії Виконали учениці 11 -Ж класу ФТЛ при ХНТУ та ДНУ Куцевол Анастасія Мистецтво Іспанії Виконали учениці 11 -Ж класу ФТЛ при ХНТУ та ДНУ Куцевол Анастасія Омік Тетяна Чебота Олександра

Мистецтво Іспанії — візуальне мистецтво народів, що мешкали на теріторії Іберійського півострову від кам'яного Мистецтво Іспанії — візуальне мистецтво народів, що мешкали на теріторії Іберійського півострову від кам'яного віку до сьогодення. Вежа Геркулеса та сучасна скульптура (кельтський король Бреоган), м. Ла-Корунья. Галісія.

Іберійське схематичне мистецтво До цієї групи пам'яток належить значна кількість доісторичних артефактів — головним Іберійське схематичне мистецтво До цієї групи пам'яток належить значна кількість доісторичних артефактів — головним чином малюнки в печерах, ідоли, археологічні знахідки. Більшість науковців відносять їх до 4 -1 тисячоліть до н. е. Головні риси пам'яток — схематизм в зображенні фігур тварин та людей. Частка пам'яток має майже абстрактий характер, що не піддається тлумаченню. Але схематичне мистецтво цієї доби було притаманне як народам Іберійського півострова, так і іншим центрам середземноморських культур. Мапа пам'яток іберійського схематичного мистецтва

Колонізація Стародавнім Римом Картахена, римський амфітеатр Давньоримська арка в провінції Сорія Байєло Клаудія, руїни Колонізація Стародавнім Римом Картахена, римський амфітеатр Давньоримська арка в провінції Сорія Байєло Клаудія, руїни римського міста Залишки храму Діани, м. Меріда.

Іспано-мавританська кераміка Перші керамічні вироби, вкриті кольоровими глазурями, виникли в Стародавньому Єгипті. Технологія закріпилася Іспано-мавританська кераміка Перші керамічні вироби, вкриті кольоровими глазурями, виникли в Стародавньому Єгипті. Технологія закріпилася на Близькому Сході. В Персії виникли своєрідні зразки, вкриті золотавим люстром. За переказами, Коран забороняв мусульманам коритуватися золотим посудом. А золотавий люстр кераміки нагадував золото, що дозволяло обходити заборону. Арабомовні народи, що завоювали Іберійський півострів, принесли сюди і технологію виготовлення кольорового фаянсу. Арабомавританську кераміку 10 -15 століть сучасні науковці вважають найвищим досягненням в виробництві керамічних виробів після уславленої кераміки Стародавньї Греції. Виготовлення глазурованої кераміки перейняли і розвинули іспанці і після Реконкісти. Змінилися лише сюжети. На новому етапі в 20 столітті до створення керамічних виробів звернувся такий велетень мистецтва як Пікассо. Ваза з Альгамбри

Іспано-мавританські зразки Іспано-мавританські зразки

Іспанська кераміка Іспанська кераміка

Готика Іспанії В XI—XII ст. на території Іспанії розвивається романський стиль в архітектурі, найкраща Готика Іспанії В XI—XII ст. на території Іспанії розвивається романський стиль в архітектурі, найкраща пам'ятка стилю — собор у місті Сантьяго-де. Компостела, перебудови в добу бароко. У XIII — першій половині XV ст. в Іспанії, як і у всій Західній Європі, формується готичний стиль. Кінець 12 — початок 13 ст. в Іспанії, як і у всій Європі, були позначені важливими змінами: посилилась могутність великих монархів, об'єднувалися дрібні держави, монастирі втрачали свій вплив, виникли міські общини з їх самоуправлінням. Все це сприяло пробудженню народної свідомості усіх сфер життя суспільства і насамперед мистецтва, архітектури, що відобразилось в готиці. Іспанська готика нерідко запозичує мавританські риси(собори в Севільї, Бургосі і в Толедо). Готичний Катедральний собор в Толедо — серед найбільших у Європі. Його заклали у 1227 році чи близько тої дати. Має п'ять нефів і нагадує французькі взірці. Толедо був центром католицизму в Іспанії, тому собор постійно добудовували (зала капітулу, ризниця, релікварій, навіть гардеробна зала. ) Внаслідок цього він втрачав чистоту стилю готики, але збагачувався рисами других стилів та насичувався зразками мистецтв (різблення крісел Алонсо Берругете — шедеври ужиткового мистецтва Іспанії у хорі кафедрального собору).

Собор Санта Марія, Бургос Катедральний собор, Толедо Катедральний собор, Барселона Собор Санта Марія, Бургос Катедральний собор, Толедо Катедральний собор, Барселона

Катедральний собор, Сантьяґоде-Компостела, Галісія, добудови в добу бароко Ц-ва Св. Августина, вівтар, Валенсія Катедральний собор, Сантьяґоде-Компостела, Галісія, добудови в добу бароко Ц-ва Св. Августина, вівтар, Валенсія

Доба Відродження (15 століття) Початок доби Відродження пов'язують з 2 -ю половиною 15 століття. Доба Відродження (15 століття) Початок доби Відродження пов'язують з 2 -ю половиною 15 століття. Іспанія прийшла до неї з запізненям в порівнянні з найрозвиненішими країнами Європи — Нідерландами та Італією. На відміну від Італії, залишки античних споруд та антична скульптура, античні форми як такі, не мали впливу на мистецтво країни. Показовим було, наприклад, зображення Геракла не оголеного, а як средньовічного лицаря в обладунках. З античним героєм його пов'язувало лише ім'я. В порівнянні з Нідерландами чи Італією Іспанія не дала значних фігур в живопису Відродження на кшталт Мазаччо, Доменіко Гірляндайо, Сандро Боттічеллі, Джорджоне, Джованні Белліні, хоча регіональні мистецьки центри Арагону, Каталонії, Валенсії тяжіли до мистецтва Італії, а Кастилія — до мистецтва Нідерландів.

С затриманням приходили до Іспанії і зразки ренесансної архітектури. Для побудови катедрального собору в С затриманням приходили до Іспанії і зразки ренесансної архітектури. Для побудови катедрального собору в Севільї в 15 ст. зруйнували арабську мечеть. Новий собор планували звести на її площі, відразу наголосивши про велетенський масштаб споруди. При будівництві, однак, звернулися не до ренесансних зразків Риму, а до звичної для іспанців готики. Навіть ренесансний купол над середхрестям собору, що обвалився у 1511 р. (ще живі Браманте, Рафаель Санті, Бальдасссаре Перуцци) відновили не куполом, а пласким готичним склепінням, збереженим донині. До кращих зразків ренесансної архітектури в Іспанії відносять палац Карла V в Альгамбрі (архітектор Педро Мачука)та собор Успіння в місті Вальядолід (архітектор Хуан де Еррера), які на століття залишилися недобудованими. До того ж, їх архітектура мала вже риси маньєризму та ранішнього бароко, значно відходячи від гармонійних рішень зразків Італії.

Палац Карла V План собору Успіння, Вальядолід, чорним показані побудані частини Ескіз, головний фасад Палац Карла V План собору Успіння, Вальядолід, чорним показані побудані частини Ескіз, головний фасад собору Успіння ( недобудований ) Собор Успіння, Вальядолід

Худ. Педро Берругете, зразок живопису 1490 р. Худ. Педро Берругете, зразок живопису 1490 р.

Маньєризм у Іспанії Вівтарний образ «Есполіо» , сакрістія катедрального собору в Толедо, 1579 р. Маньєризм у Іспанії Вівтарний образ «Есполіо» , сакрістія катедрального собору в Толедо, 1579 р. Важливе місце в мистецтві Іспанії 16 століття посів не Ренесанс (короткий за терміном, мало підтриманий місцевою культурою і не перейшовший у фазу Високого Відродження, як в Італії), а маньєризм. В Іспанії сформувалося декілька центрів маньєризму, серед яких Бадахос , Толедо , Мадрид та Ескоріал. Найбільший вплив стиль мав на іспанську архітектуру та живопис і розвивався під впливом зразків маньєризму з папського Риму.

Твори Моралеса Мадонна з немовлям, Берлін Скорботна Богоматір, Катедрал, Толедо Оплакування Христа Франциск Асізький, Твори Моралеса Мадонна з немовлям, Берлін Скорботна Богоматір, Катедрал, Толедо Оплакування Христа Франциск Асізький, Київ

Твори Ель Греко Портрет Паравісіно Зняття п'ятої печатки, Апокаліпсіс Іван Хреститель, 1605 р. , Твори Ель Греко Портрет Паравісіно Зняття п'ятої печатки, Апокаліпсіс Іван Хреститель, 1605 р. , Валенсія Франциск Асізький, Польща

Релігійне мистецтво Особливістю монархічної влади в Іспанії був тісний, майже нероздільний зв'язок з католицькою Релігійне мистецтво Особливістю монархічної влади в Іспанії був тісний, майже нероздільний зв'язок з католицькою церквою. Слабкі королі шукали підтримки і знайшли її в церкві. Сцени мучеництва святих, страстей та видінь святих, їх екстази та молитви в живопису та скульптурі — найпоширеніша частка усього мистецтва Іспанії. Хуан де Вальдес Леаль. Схаменіться !

Педро Берругете. Приготування до спалення еретиків, 1475 р. Педро Берругете. Випробування вогнем книг еретиків, Педро Берругете. Приготування до спалення еретиків, 1475 р. Педро Берругете. Випробування вогнем книг еретиків, Прадо Мучеництво Сантьяго, 1571 р. Педро Мачука, Іісуса знімають з хреста, початок 16 ст.

Колонізація Америки Теодор де Брі, Травля конкістадорами американських індіанців собаками. Теодор де Брі. Портрет Колонізація Америки Теодор де Брі, Травля конкістадорами американських індіанців собаками. Теодор де Брі. Портрет Колумба Спротив індіанців, гравюра 1631 р. Теодор де Брі, покарання індіанців Америки, 1552 рік

Іспанський портрет Серед світських жанрів, не пов'язаних з релігійним мистецтвом, головне місце посів портрет. Іспанський портрет Серед світських жанрів, не пов'язаних з релігійним мистецтвом, головне місце посів портрет. Веласкес. Невідома іспанка Коельо. Інфанта Хуана Іспанська

Іспанський натюрморт 17 ст. Іспанських натюрмортів дуже мало, а поцінюють їх дуже високо. Сурбаран. Іспанський натюрморт 17 ст. Іспанських натюрмортів дуже мало, а поцінюють їх дуже високо. Сурбаран. Натюрморт с лимонами, апельсинами в кошику та трояндою. 1633. Фонд Саймона Нортона. Лос. Анджелес Антоніо де Переда], . натюрморт «Марнота марнот»

18 століття (бароко, рококо, класицизм) Гойя, «Продавець керамічного посуду» , картон для гобелену, 1779 18 століття (бароко, рококо, класицизм) Гойя, «Продавець керамічного посуду» , картон для гобелену, 1779 р. Карлос ІІІ, король Іспанії. Гойя, «На полюванні » , картон для гобелену, 1775 р.

19 століття Худ. Асенсіо Гуліа, «Контрабандист» Худ. Гойя. «Двоє закоханих» Ульпіано Чека, «Сутінки» Худ. 19 століття Худ. Асенсіо Гуліа, «Контрабандист» Худ. Гойя. «Двоє закоханих» Ульпіано Чека, «Сутінки» Худ. Леонардо Аленца, «Сатира на самогубців»

Скульптура в Іспанії Художнику Ігнасіо Сулоага Скульптору Хуану де Меса, Севілья Гойя, монумент в Скульптура в Іспанії Художнику Ігнасіо Сулоага Скульптору Хуану де Меса, Севілья Гойя, монумент в Сарагосі Арно Брекер, погруддя Сальвадора Далі

20 століття Мистецтво 20 століття в Іспанії зберігло розмаїття тем та стилів. Перші твори 20 століття Мистецтво 20 століття в Іспанії зберігло розмаїття тем та стилів. Перші твори Пікассо блакитного та рожевого періодів співіснують з пізнім академізмом митців на кшталт Франсіско Праділья, Пісня про кохання, 1912 р. Життя (Пікассо), 1903 р

В кінці століття на рівень кращих зразків століття виводить свої твори архітектор Сантьяго Калатрава. В кінці століття на рівень кращих зразків століття виводить свої твори архітектор Сантьяго Калатрава. Аудіторіум. Санта-Крус-де-Тенеріфе Гемісферік, Валенсія

Музей мистецтв, Мілуокі, США Палац конгресів, Овьєдо, Астурія Музей мистецтв, Мілуокі, США Палац конгресів, Овьєдо, Астурія