Київський національний університет імені Тараса Шевченка E-mail: [email protected]

  • Размер: 18.4 Mегабайта
  • Количество слайдов: 73

Описание презентации Київський національний університет імені Тараса Шевченка E-mail: [email protected] по слайдам

  Київський національний університет імені Тараса Шевченка E-mail: m_v_k@ univ. kiev. ua 6. Методи та Київський національний університет імені Тараса Шевченка E-mail: [email protected] univ. kiev. ua 6. Методи та засоби виведення зображен ь М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua. Комп ’’ ютерна обробка медичних зображень. М. Кононов

  Схема цифрової системи формування зображення  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua Схема цифрової системи формування зображення М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 2 Око Система виведення Система обробки Система введення Простір об ’ єктів Оптичн а система

  Схема цифрової системи формування зображення  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua Схема цифрової системи формування зображення М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 3 Око Система виведення Система обробки Система введення Простір об ’ єктів Оптична система

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 4  Потреби у візуалізації цифрового М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 4 Потреби у візуалізації цифрового зображення Динамічне відтворення (монітор, проектор)Статичне відтворення (друк, статичний монітор) Висока контрастність Якісна кольоропередача Стійкість відбитку Ціна відбитку Комфортність Енергозбереження Висока контрастність Висока яскравість Якісна кольоропередача Мала інерційність Комфортність Енергозбереження

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua. Моделі представлення кольору  5  Випромінювання М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua. Моделі представлення кольору 5 Випромінювання світла пропорційно деякому сигналу Пропускання світла пропорційно деякому сигналу Поглинання світла пропорційно деякому сигналу. Згад а ємо: Адитивна та субтрактивна тріади

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 6  Моделі представлення кольору  Згад М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 6 Моделі представлення кольору Згад а ємо: Адитивна та субтрактивна тріади

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 7  Засоби оптичного друку М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 7 Засоби оптичного друку

 Носій (фотоплівка)  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 8  Фотоемульсійний шар Носій (фотоплівка) М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 8 Фотоемульсійний шар або світлочутливий шар — суспензія світлочутливих мікрокристалів (зерен) галогеніду срібла в твердому розчині захисного колоїду, найчастіше фотографічної желатини Згад а ємо: Засоби оптичного друку

 Засоби оптичного друку М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 9  Лазерний друк Засоби оптичного друку М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 9 Лазерний друк Кольори накладаються, тобто формується цілий піксель В медичних інтроскопічних системах використо-вується друк в градаціях сірого на прозору плівку (мультиформатні камери)

  Медичні принтери 10 Медичні принтери

  Медичні принтери 11 Медичні принтери

  Медичні принтери 12 Медичні принтери

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 13  Друк фарбниками на папері М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 13 Друк фарбниками на папері

  14  Обмеження динамічного діапазону  Папір та фарбник 14 Обмеження динамічного діапазону Папір та фарбник

 Обмеження динамічного діапазону  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 15  Твердий Обмеження динамічного діапазону М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 15 Твердий тонер

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 16  Методи формування  напівтонів М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 16 Методи формування напівтонів

 Методи формування напівтонів  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 17  Матриця Методи формування напівтонів М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 17 Матриця дизерингу

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 18  Алгоритми дизерінгу (халфтонінгу)- Dithering М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 18 Алгоритми дизерінгу (халфтонінгу)- Dithering (Halftoning) Halftone Random Bayer (ordered) Hilbert-Peano. Burkes. Дизеринг (англ. dither— тремтіти) П ри обробці цифрових сигналів є підмішуванням в первинний сигнал псевдовипадкового шуму із спеціально підібраним спектром. Застосовується при обробці цифрового звуку, відео і графіки Методи формування напівтонів

 Методи формування напівтонів  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 19  Значення Методи формування напівтонів М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 19 Значення пікселю Р івень біл ого на папер і

 Методи формування напівтонів  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 20  1200 Методи формування напівтонів М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 20 1200 dpi відповідає розміру точки принтера 20 мкм Розмір частинок твердого тонера: 3 -10 мкм Розмір краплі чорнил: 1 -2 пл, що відповідає 1 -2 мкм

 Методи формування напівтонів  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 21 Методи формування напівтонів М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua. Кольорова матриці дізерингу фактично є накладанням М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua. Кольорова матриці дізерингу фактично є накладанням трьох матриць. При цьому враховується прозорість фарбника 22 Методи формування напівтонів

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 23  Порівняння наборів фарбників, М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 23 Порівняння наборів фарбників, які використовуються для друку. Методи формування напівтонів

 Роздільна здатність друку М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 24  Визначається: розмірами Роздільна здатність друку М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 24 Визначається: розмірами мінімальної плями фарбника розмірами матриці дізерингу (кількістю потрібних напівтонів, кількістю та прозорістю фарбників, принципом нанесення фарбника ) Динамічний діапазон друку Визначається: Розкидом розмірів плями фарбника Розміром плями фарбника по відношенню до розмірів пікселя Однорідністю паперу

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 25  Засоби фарбникового друку М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 25 Засоби фарбникового друку

 Лазерні/ LED - принтери  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 26 Лазерні/ LED — принтери М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 26 Невеликий динамічний діапазон Помірна кольоропередача Стійкість відбитку Висока швидкість Мала ціна сторінки (? ) Висока ємність картриджу Засоби фарбникового друку

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua. Засоби фарбникового друку Хороший динамічний діапазон М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua. Засоби фарбникового друку Хороший динамічний діапазон Якісна кольоропередача Обмежена стійкість до УФ Мала швидкість Висока ціна сторінки (? ) Низька ємність картриджу (? ) 27 Струменеві принтери

 Сублімаційні принтери  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 28 Як витратні матеріали Сублімаційні принтери М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 28 Як витратні матеріали використовуються картріджи з плівкою, яка схожа на листи кольорового целофану різного кольору, склеєні між собою по краях. У цій плівці поміщені шари твердого фарбника основних кольорів. При нагріві фарбник випаровується з плівки, миттєво переходячи з твердого стану в газоподібний, минувши рідкий – такий перехід і називається сублімацією. Отримана в результаті сублімації хмарка газоподібного фарбника осідає на папері Засоби фарбникового друку

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 29  Для додаткового захисту,  зокрема М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 29 Для додаткового захисту, зокрема від ультрафіолетового випромінювання і відбитків пальців, папір часто покривається спеціальною плівкою. Друк здійснюється в декілька проходів, оскільки на папір необхідно перенести декілька фарбників Високий динамічний діапазон Дуже якісна кольоропередача Висока стійкість Дуже мала швидкість Висока ціна сторінки Низька ємність картриджу Сублімаційні принтери Засоби фарбникового друку

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 30  Хороший динамічний діапазон М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 30 Хороший динамічний діапазон Якісна кольоропередача Обмежена стійкість Мала швидкість Висока ціна сторінки (? ) Низька роздільна здатність Твердочорнильні принтери Засоби фарбникового друку

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 31  Плотер ( єдиний “векторний” пристрій) М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 31 Плотер ( єдиний “векторний” пристрій) Засоби фарбникового друку

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 32  Методи та засоби 3 D- М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 32 Методи та засоби 3 D- друку

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 33  Стереолітографія (SLA - Stereo М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 33 Стереолітографія (SLA — Stereo Lithography Apparatus) лазерне спікання порошкових матеріалів (SLS — Selective Laser Sintering) Пошарове накладання розплавленої полімерної нитки ( FDM – Fused Deposition Modeling ) струменеве моделювання (Ink Jet Modelling) склеювання порошку (binding powder by adhesives) ламінування. Методи та засоби 3 D- друку

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 34  Методи та засоби 3 D- М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 34 Методи та засоби 3 D- друку

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 35 В ксельоо ( Voxel ) — М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 35 В ксельоо ( Voxel ) — від слів: об’ємний volumetric ) і піксель ( pixel ). — це елемент об’ємного зображення, що містить значення елементу на регулярній гратці в тривимірному просторі, аналогічно пікселю у двомірному просторі Положення во кселя задається трьома координатами (X; Y; Z)(Визначення !)Згад а ємо: Методи та засоби 3 D- друку

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 36  Методи та засоби візуалізації (монітори) М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 36 Методи та засоби візуалізації (монітори)

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 37  C athode R ay М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 37 C athode R ay T ube Контрастність > 2000: 1 ( ? ) Яскравість до 300 кд/м 2 Якісна кольоропередача Мерехтіння Шкідливі фактори Розміри та вага. Мала інерційність (? ) Хороші кути огляду Вицвітання люмінофору

 T hin F ilm T ransistor  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua T hin F ilm T ransistor М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 38 Використання рідкокристалічного оп т ичного затвору ( L iquid C rystal D isplay )

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 39  TFT  Використання транзисторного ключа М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 39 TFT Використання транзисторного ключа для забезпечення високої контрастності

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua. Оскільки кут поляризації другого фільтру перпендикулярний куту М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua. Оскільки кут поляризації другого фільтру перпендикулярний куту першого, то світло, що проходить через неактивний транзистор, без втрат виходитиме назовні, утворюючи яскраву крапку, колір якої задається світловим фільтром Другий поляризуючий фільтр поглинає світло повністю, створюючи чорну крапку на місці однієї з трьох колірних компонент T wisted N ematic +film 40 TFT

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua. IPS-матриця розроблена компанією Hitachi.  Вона дозволила М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua. IPS-матриця розроблена компанією Hitachi. Вона дозволила розширити кут огляду до приблизно 170 градусів за рахунок більш точного механізму управління орієнтацією рідких кристалів, що і є її головним досягненням. Такий важливий параметр як контрастність залишився на старому рівні TN TFT, а час відгуку навіть став більшим TFT I n- P lane S witching

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 42  TFT  M ulti-Domain М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 42 TFT M ulti-Domain V ertical A lignment F ujitsu: для розширення кута огляду всі елементи панелі розбиті на зони, що утворюються виступами на внутрішній поверхні фільтрів. Мета такої конструкції – дати можливість рідким кристалам рухатися незалежно від своїх сусідів в протилежному напрямі. Це дозволяє спостерігачеві незалежно від кута огляду бачити один і той же відтінок кольору

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 43  TFT  Контрастність до М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 43 TFT Контрастність до 2000: 1 Яскравість до 300 -500 кд/м 2 Прийнятна кольоропередача Інерційність 2 -5 мс Кути огляду до 160 о -170 о (? )Динамічна — до 10 000: 1 Відсутність мерехтіння (? ) Час життя 60 000 годин Розмір пікселя — 0. 1 -0. 3 мм

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 44  P lasma D isplay P М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 44 P lasma D isplay P anel

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 45  PDP Люмінофори: Зелений:  Zn М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 45 PDP Люмінофори: Зелений: Zn 2 Si. O 4 : Mn 2+ / Ba. Al 12 O 19 : Mn 2+ Червоний: Y 2 O 3 : Eu 3+ / Y 0, 65 Gd 0, 35 BO 3 : Eu 3 Синій: Ba. Mg. Al 10 O 17 : Eu 2+ В плазмових панелей є характерна властивість: великий розмір пікселів. Досягти розміру пікселя менше приблизно 0, 5 мм практично неможливо. Тому плазмові панелі з діагоналлю менше 32″ (82 см) просто не існують. Для забезпечення прийнятного розрізнення у виробників плазмових панелей немає іншого вибору, окрім як підвищувати розмір з 32 до 65 дюймів (з 82 до 166 см) Для випромінювання світла піксель плазми вимагає електричного розряду. Він може або горіти, або не горіти, але проміжного стану немає. Тому для управління яскравістю світіння використовують метод широтно-імпульсної модуляції

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 46  PDP  Контрастність до 10 М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 46 PDP Контрастність до 10 000: 1 Яскравість до 1500 кд/м 2 Якісна кольоропередача Інерційність відсутня Кути огляду 180 о Розмір пікселя — 0. 5 -0. 6 мм. Відсутність мерехтіння (? ) Час життя 30 000 годин (? )

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 47  O rganic L ight E М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 47 O rganic L ight E mitting D iode тонкоплівкові світлодіоди, в яких як випромінюючий шар застосовуються органічні сполуки

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 48  OLED  Переваги:  економічність М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 48 OLED Переваги: економічність вискока якість зображення (колір, контрастність, яскравість) товщина матриці близько 3 мм великі кути огляду можливість реалізації гнучкої матриці Недоліки: малий час життя, особливо синьої комірки технологічні проблеми, особливо стосовно великих матриць

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 49  OLED  Контрастність до 1000 М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 49 OLED Контрастність до 1000 000: 1 Яскравість до 100 000 кд/м 2 Як і сна кольоропередача Інерційність відсутня Кути огляду 180 о Відсутність мерехтіння Час життя 20 000 годин Розмір пікселя — 0. 1 -0. 3 мм

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 50  E-ink М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 50 E-ink

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 51  E-ink М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 51 E-ink

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 52  E-ink  Контрастність до 10 М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 52 E-ink Контрастність до 10 : 1 Яскравість — Кольоропередача погана Розмір пікселя — 0. 2 ммІнерційність 0. 3 сек Кути огляду 180 о Відсутність мерехтіння Надмале енергоспоживання Час життя необмежений

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 53  Методи та засоби  проекційної М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 53 Методи та засоби проекційної візуалізації

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 54  L iquid  C rystal М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 54 L iquid C rystal D isplay 3 L

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 55  L iquid  C rystal М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 55 L iquid C rystal D isplay 3 L

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 56  TFT  Full-HD Контрастність до М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 56 TFT Full-HD Контрастність до 1000 : 1 Яскравість до 3000 (до 5000) лм Як і сна кольоропередача Вага від 2. 5 кг Відсутність мерехтіння Час життя до 4000 годин

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 57  D igital L ight М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 57 D igital L ight P rocessing

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 58  DLP М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 58 DLP

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 59  DLP М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 59 DLP

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 60  DLP  Контрастність до 5000 М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 60 DLP Контрастність до 5000 : 1 Яскравість до 3000 (до 5000) лм Як і сна кольоропередача Вага від 2. 0 кг Може бути ефект райдуги Час життя до 4 000 годин

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 61  Перспектив и проекційних технологій М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 61 Перспектив и проекційних технологій D igital -I mage L ight A mplifier L iquid C rystal o n S ilicon

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 62  Стереоскопія М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 62 Стереоскопія

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 63  Стереоскопія Анагліф М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 63 Стереоскопія Анагліф

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 64  Стереоскопія Поляроїдні окуляри Real. М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 64 Стереоскопія Поляроїдні окуляри Real. D 3 D Cinema

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 65  Стереоскопія Комутація LCD затвором М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 65 Стереоскопія Комутація LCD затвором Xpan. D X

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 66  Стереоскопія Dolby 3 D М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 66 Стереоскопія Dolby 3 D Лівий : 629 nm , 532 nm , 446 nm Правий : 615 nm , 518 nm , 432 nm wavelength multiplex visualization

  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 67  Стереоскопія Dolby 3 D М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 67 Стереоскопія Dolby

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 68  Стереоскопія 3 D -дисплей М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 68 Стереоскопія 3 D -дисплей

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 69  Забезпечення правильності кольоропередачі  М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 69 Забезпечення правильності кольоропередачі

 Забезпечення правильності кольоропередачі М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 70  Вимагає: Настроювання Забезпечення правильності кольоропередачі М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 70 Вимагає: Настроювання монітора Врахування характеристик (профайлу) принтера, фарбника і паперу

 М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 71  Забезпечення правильності кольоропередачі М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 71 Забезпечення правильності кольоропередачі

 Резюме М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 72 Сучасні технології візуалізації забезпе-чують відтворення Резюме М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 72 Сучасні технології візуалізації забезпе-чують відтворення статичного зображення з якістю, яка в основному вдовольняє характеристикам ока Основною технологією друку на поточний момент є використання матриціювання пікселя для створення необхідного тону та кольору, що як правило виконується на рівні драйвера принтера Складність технології кольорового друку вимагає чіткого дотримання усіх її особливостей, в тому числі застосування попередньої комп ’ ютерної підготовки зображення

 Завдання на самостійне опрацювання  М. Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ. kiev. ua 73 Опрацювання Завдання на самостійне опрацювання М. Кононов © 2009 E-mail: [email protected] kiev. ua 73 Опрацювання матеріалів лекції. Кольорові моделі CMY/CMYK [1–С. 431 -432 7–С. 164 -166, 477] 1. Р. Гонсалес, Р. Вудс. Цифровая обработка изображений. М. : Техносфера. 2005 – 1072 7. Бурлаков М. В. Путеводитель по Adobe Photoshop CS 2. — СПб. : БХВ- Петербург, 2005. — 688 с