Лекция13-2011-КИ -3D.ppt
- Количество слайдов: 27
16. 10. 2011 Інженерна графіка Розділ Комп’ютерна графіка Лекція 13 ТРИВИМІРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ У СИСТЕМІ AUTOCAD Лектор Л. І. Цимбал Кафедра Інженерної та комп’ютерної графіки ХНУРЕ
План лекції • • Лекція 13 16. 10. 2011 1. Види тривимірних моделей Auto. CAD 2. Основні поняття та визначення 3. Створення твердотільних примітивів 4. Редагування твердотільних примітивів 5. Перегляд та візуалізація у тривимірному просторі 6. Висновки 7. Контрольні запитання та завдання 2
Література Лекція 13 16. 10. 2011 • Полищук В. В. , Полищук А. В. Auto. CAD 2002. Практическое руководство. – М. : Диалог МИФИ, 2003. – 528 с. • Шам Тику. Эффективная работа в Auto. CAD – СПб: Питер, 2003. – 1168 с. • Харрингтон Д. , Бичард Б. , Питцер Д. Auto. CAD для конструкторов. Искусство проектирования. – К. : ООО ТМД “ДС”, 2002. – 944 с. 3
Основні поняття Лекція 13 16. 10. 2011 • Точка зору • Виглядовий екран • Система координат користувача • Тривимірний об’ єкт – поверхневий - твердотільний - плівковий • Екструзія 4
Твердотільні примітиви Auto. CAD -Box (ящик) Соnе (Конус) — -Wedge (Клін) Sphere (Сфера) Лекція 13 16. 10. 2011 Сylinder (Циліндр) — Torus (Тор) - Піраміда 5
Твердотільні примітиви Auto. CAD Лекція 13 16. 10. 2011 - Box (ящик) Основа паралелепіпеда завжди паралельна площині XY поточної системи координат. 6
Твердотільні примітиви Auto. CAD Лекція 13 16. 10. 2011 Команда Wedge створює клин з ребрами, • паралельними осям X, Y, та Z поточної системи координат 7
Створення об'єктів видавлюванням (екструзією) • Лекція 13 16. 10. 2011 Команда Extrude дозволяє створювати твердотільні об'єкти шляхом видавлювання (екструзії) двовимірних замкнених об'єктів (профілів) на задану висоту або вздовж заданого шляху. 8
Лекція 13 Побудова тіл обертання 16. 10. 2011 Команда Revolve дозволяє створити твердотільний об'єкт обертанням двовимірного замкненого профілю навколо осі • 9
Об'єднання об'єктів union Лекція 13 16. 10. 2011 Моделювання об'єктів складної форми за допомогою булевих операцій Панель Solids Editing: Меню: Modify ► Solids Editing ► Union Командний рядок: union 10
Лекція 13 Віднімання об'єктів Subtract 16. 10. 2011 Моделювання об'єктів складної форми за допомогою булевих операцій Команда Subtract створює тверде тіло або область шляхом віднімання відповідно їх об'ємів або площ. • 11
Лекція 13 Перетин об'єктів intersect • 16. 10. 2011 Команда intersect дозволяє створити тверде тіло або область шляхом перетину наборів об'єктів відповідного типу. Вихідні об'єкти не зберігаються. 12
Система координат користувача Лекція 13 16. 10. 2011 13
Система координат користувача Лекція 13 16. 10. 2011 14
Перегляд об єктів у тривимірному просторі Лекція 13 16. 10. 2011 15
Перегляд об'єктів у тривимірному просторі Лекція 13 16. 10. 2011 Вибір напряма погляду за допомогою компаса 16
Лекція 13 Діалогове вікно Viewport 16. 10. 2011 • 17
Зображення просторової моделі на 4 екранах виглядів Лекція 13 16. 10. 2011 18
Лекція 13 Візуалізація об’єктів 16. 10. 2011 Для створення зображень з подавленими невидимими лініями використовується команда HIDE. 19
Лекція 13 Візуалізація об'єктів 16. 10. 2011 Зображення сфери: за допомогою команди HIDE (рис. а), застосуванням опції Hidden команди SHADEMODE (рис. б). 20
Створення затінених зображень Лекція 13 16. 10. 2011 Flat — відображає поверхню багатокутними гранями (рис. а). Gouraud —затінення за методом Гуро, згладжуючи краї між гранями (рис. б). f. Lat+edges —плоске затінення з показом каркаса (рис. в). g. Ouraud+edges — комбінація затінення за методом Гуро та каркаса (рис. г). 21
Створення затінених зображень Лекція 13 16. 10. 2011 Для побудови затінених зображень застосовуються окремі опції команди SHADEMODE. 22
Команда CHAMFER - ФАСКА Лекція 13 16. 10. 2011 Команда будує фаски на перетині суміжних граней твердих тіл. 23
Команда Fillet – Спряження Лекція 13 16. 10. 2011 • Команда здійснює плавне спряження суміжних граней твердотільних об'єктів. 24
Розрізання твердотільних об'єктів площиною Лекція 13 16. 10. 2011 Розрізання тіла за допомогою команди SLICE. Точки 1, 2, 3 визначають січну площину, а точка 4 — частину тіла, яку потрібно залишити. Д 25
Лекція 13 Побудова фігур перерізу 16. 10. 2011 Для побудови перерізу об'єкта використовується команда SECTION. Січна площина визначається трьома точками (1, 2, 3). Далі зображення перерізу переміщено та заштриховано. 26
КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ ЛекцІя 13 16. 10. 2011 - Які типи тривимірних об'єктів дозволяє створювати Auto. CAD та в чому між ними різниця? - Які способи створення систем координат користувача вам відомі? - Які способи побудови твердих тіл ви знаєте? - Які вимоги пред'являються до об'єктів, що підлягають видавлюванню? - Для чого використовуються команди UNION, SUBTRACT та INTERSECT? - Як діють команди CHAMFER та FILLET? 27